Z rynku rezerwacji on-line

Goście cenią odpowiedzi
hotelarzy

Według danych HolidayCheck, europejskiego portalu z ocenami hoteli, aż 86 proc. zamieszczanych przez użytkowników opinii to recenzje pozytywne. Są one też oceniane jako znacznie bardziej przydatne w podjęciu decyzji zakupowe, niż opinie negatywne.

Zanim planujący podróż zdecyduje się na ostateczny wybór i rezerwację, odwiedza średnio 13 stron internetowych w poszukiwaniu jak najbardziej wiarygodnych informacji. Wśród nich znajdują się witryny oferujące bilety lotnicze, opisy atrakcji turystycznych, a także przynajmniej jedna strona prezentująca opinie o hotelach. Nie tylko klienci indywidualni posiłkują się recenzjami hoteli – korzystają z nich także biura podróży, firmy organizujące imprezy MICE oraz klienci korporacyjni. Klienci wysoko cenią komentarze samych hotelarzy do zamieszczonych opinii. HolidayCheck podaje jednak, że tylko 7 proc. hotelarzy odpowiada na recenzje zamieszczone na portalu. – To duże przeoczenie – stwierdzają eksperci HolidayCheck. Odpowiadając bowiem jednemu klientowi, hotelarz wchodzi z dialog z milionami użytkowników odwiedzających miesięcznie portal. Często to właśnie odpowiedź od hotelu stanowi o podjęciu decyzji zakupowej. Komentarz hotelarza to sposób na udowodnienie klientom, że troszczy się on o jakość oferowanych usług i ceni zdanie swych gości. HolidayCheck jest największą europejską niezależną platformą społecznościową dotyczącą podróży, pomaga użytkownikom znaleźć hotel, umożliwia kontakt z innymi podróżnymi, a także oferuje bezpośrednią rezerwację. Baza portalu to ponad 7 mln opinii, zdjęć oraz materiałów video zamieszczonych przez użytkowników. Do tej pory zostało ocenionych ponad 130 tys. hoteli. Portal dostępny jest w 10 językach, w tym po polsku, korzysta z niego 23 mln użytkowników. HolidayCheck umożliwia hotelarzom rejestrację w systemie i stworzenie wizytówki swego obiektu w portalu za pomocą narzędzia HotelManager.

 

StayPoland.com – wszystkie hotele pod jednym
Centrum rezerwacji hotelowych StayPoland.com uruchomiło kompleksowy program lojalnościowy i rabatowy, adresowany do stałych klientów podróżujących zarówno służbowo, jak i prywatnie.
Bez względu na cel podróży, pod jednym numerem telefonu można błyskawicznie rezerwować wszystkie hotele w Polsce, nawet spoza stałej oferty serwisu. Analiza rezerwacji jasno wykazała, że sztywny podział na klientów biznesowych i turystycznych nie jest do końca trafny, gdyż obie grupy często się przenikają. – Klienci biznesowi w wolnym czasie podróżują prywatnie i zainteresowani są ofertą wypoczynkową. I odwrotnie – tłumaczy product manager Katarzyna Lewandowska. – Dlatego StayPoland.com przygotowało rozwiązania odpowiadające potrzebom obu tych grup jednocześnie. W ramach programu „Polskie Hotele dla Firm” StayPoland.com zaproponuje jednolity system rezerwacji, rozliczeń i zniżek dla klientów biznesowych. Firmy korzystające z tego narzędzia uzyskują dzięki temu bieżący wgląd do informacji o obniżonych kosztach podróży i jednocześnie rozliczają rezerwacje wszystkich pracowników raz w miesiącu
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *