Szef w trójkącie satysfakcji

Autor: Grzegorz Labuda
Grzegorz Labuda
szef kuchni w hotelu Nadmorski
Członek Kapituły Klubu Szefów Kuchni

Poszukując recepty na efektywne prowadzenie hotelowej gastronomii menedżerowie często zastanawiają się, jakie powinno być optymalne usytuowanie zarządzającego kuchnią, czyli jej szefa, w stosunku do kierownictwa hotelu

Skuteczne zarządzanie gastronomią, nie tylko hotelową, jest sztuką nie mniejszą i nie mniej ważną niż sama sztuka kulinarna. By jednak sztukę prowadzenia gastronomicznego biznesu doskonalić, potrzebne jest poznanie podstaw a do takich należy zasada trójkąta satysfakcji.

Głosi ona, że najistotniejsze w gastronomii są trzy osoby: konsument, właściciel i szef kuchni. Między tymi osobami zachodzi relacja pełnej współzależności. Każda z nich ma inne potrzeby i cele. Tylko ich wzajemne zrozumienie i poznanie prowadzi do sukcesu lokalu. Jeżeli właściciel chce osiągnąć dobre efekty finansowe, musi zadowolić szefa kuchni - fachowca - przyzwoitą płacą i godnymi warunkami pracy.

Usatysfakcjonowany szef kuchni swoją rzetelnością i profesjonalizmem potrafi zadowolić gości, którzy z kolei swoją obecnością w lokalu dają satysfakcję właścicielowi. Jeżeli któryś z trzech elementów trójkąta zostanie zlekceważony, goście zmieniają lokal, a pozostali tracą. Aby trójkąt satysfakcji mógł zaistnieć i sprawdzić się w życiu, musimy poznać lub przypomnieć sobie potrzeby konsumenta, właściciela i szefa kuchni.

Konsument

Konsument to osoba - dobrodziej, podstawa naszej egzystencji, cel naszej pracy, warunek istnienia zakładu gastronomicznego. To konsument ocenia jakość naszej pracy, a jego zadowolenie daje bezpośrednio satysfakcję właścicielowi. Konsument oczekuje przede wszystkim miłego otoczenia, uprzejmej obsługi, smacznych i estetycznych potraw, urozmaiconego menu oraz cen dostosowanych do jakości potraw.

Kto decyduje o cost food?
Food cost ustala właściciel danego zakładu gastronomicznego na podstawie:
  • kosztów prowadzenia danego zakładu gastronomicznego
  • przewidywanego przychodu
  • rynkowych uwarunkowań cenowych
  • potrzeby bycia konkurencyjnym na rynku

Ważnym dodatkiem do atmosfery lokalu jest możliwość bezpośredniego kontaktu konsumenta z szefem kuchni, który nam potrawę przygotował. Swoją osobą i eleganckim ubiorem szef kuchni zachęca gości do konsumpcji i budzi zaufanie do lokalu. Konsumenta nie interesują nasze pr [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *