Odnowa w stylu brytyjskim

Autor: Maksymilian Branch
Wraz z otwarciem hotelu Hilton na polski rynek wchodzi pierwszy ekskluzywny klub zajmujący się szeroko pojmowaną odnową biologiczną, pielęgnacją urody i rekreacją. Na ile zmieni to układ sił i ożywi polski rynek usług fitness i SPA?

Holmes Place to nowa marka na polskim rynku SPA&wellness, która rozpocznie swą działalność równolegle z otwarciem pierwszego w naszym kraju hotelu sieci Hilton. Holmes Place to wprawdzie nowa marka, jednak nie nowy podmiot działający w szerszej od typowych ośrodków SPA branży odnowy biologicznej, urody i rekreacji. Firma jest obecna w Polsce od drugiej połowy 2006 roku, kiedy to otworzyła w warszawskiej Galerii Mokotów swój pierwszy w Polsce Shape Fitness Clubs. Drugim obiektem brytyjskiej sieci będzie Holmes Place Lifestyle Clubs zlokalizowany właśnie w Hiltonie, trzecim Shape Fitness Clubs w Centrum Handlowym Arkadia, którego otwarcie planowane jest na drugą połowę tego roku.

Ekspansja spowolniona

Jeszcze w ubiegłym roku przedstawiciele firmy zapowiadali w mediach, że zamierzają tworzyć od trzech do pięciu nowych klubów rocznie, które byłyby umieszczane w dużych miastach Polski. Poza Warszawą miałyby to być: Kraków, Poznań i Wrocław. Jonathan Fisher, dyrektor generalny Holmes Place mówił nawet o 30 klubach, które spółka chciałaby otworzyć w Polsce w ciągu pięciu najbliższych lat.

Firma Holmes Place została założona w roku 1980 przez Allana Fishera, który otworzył wówczas pierwszy klub w Chelsea w Londynie. Obecnie Holmes Place oferuje i rozwija swe usługi pod dwoma markami: droższą Holmes Place oraz tańszą i m.in. przez to bardziej masową Shape Fitness Clubs.

Sieć obejmuje obecnie ponad 100 klubów odnowy biologicznej i rekreacji zlokalizowanych w Niemczech, Szwajcarii, Austrii, Republice Czeskiej, Francji, Hiszpanii, Portugalii, Grecji, Izraelu, Stanach Zjednoczonych i Polsce. Obsługują one w sumie ponad 400 tys. klientów. Ekspansja firmy w Europie Środkowej datuje się od roku 2004, kiedy to otwarto klub Holmes Place w Pradze w Republice Czeskiej. Roczne obroty sieci sięgają 150 mln GBP, czyli ponad 830 mln zł.

Obecnie, po kilkumiesięcznej działalności pierwszego klubu wydaje się, że plany te były zbyt optymistyczne. Zresztą przedstawiając swe zamierzenia, Brytyjczycy zastrzegali się, że są one do zrealizowania, "jeśli uda się w Warszawie [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *