Ograniczmy to palenie

Tematem marcowej sondy redakcyjnej "Hotelarza" było wprowadzenie całkowitego zakazu palenia tytoniu w miejscach publicznych w tym w lokalach. Odpowiednia ustawa jest przygotowywana przez parlament, jednak nie należy się spodziewać jej wejścia w życie w najbliższych miesiącach. Drogą e-mailową zadaliśmy pracownikom hoteli trzy pytania i otrzymaliśmy 102 odpowiedzi.
  • Czy w lokalach gastronomicznych powinien zostać wprowadzony całkowity zakaz palenia tytoniu?
Twierdząco - TAK na pytanie odpowiedziało 53 proc. respondentów, NIE - 41 proc.

Pozostali respondenci opowiadali się za utrzymaniem wydzielonych stref dla palaczy. Ľ Czy w hotelach palenie tytoniu powinno zostać ograniczone tylko do wybranych pokoi, czy stworzyć też wydzielone miejsca? 59 proc. respondentów opowiedziało się za ograniczeniem palenia do wybranych pokoi i stworzeniem stref w przestrzeniach publicznych hoteli. 29 proc. było za ograniczeniem się do wybranych pokoi. Za całkowitym zakazem palenia w hotelach było 12 proc. ankietowanych.
  • Czy wprowadzenie zakazu palenia spowoduje zmniejszenie liczby klientów lokali gastronomicznych?
Na to pytanie TAK odpowiedziało 59 proc., NIE -41 proc. pytanych.


Wśród nadesłanych opinii znalazły się m.in. takie: - Absolutnie nie ograniczajmy palenia!!! Decyzja taka wpłynęłaby na obniżenie obrotu lokali o ok. 40 proc. - Czy ktoś ma pojęcie, co to jest "wstawiony" klient, któremu zabrania się palić?


x x x


Poniżej zamieszczamy opinie i postulaty nadesłane do Redakcji przez czytelników "Hotelarza.

 

------------------------------------

 

W lokalach gastronomicznych nie powinien być wprowadzony całkowity zakaz palenia, powinny natomiast zostać wydzielone miejsca dla palaczy. Palenie często kojarzone jest z przynależnością do pewnej "subkultury"; p
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *