Carlson – Rezidor: konkubinat skonsumowany (prawie)

Autor: Rafał Szubstarski
Amerykańska grupa Carlson i europejska Rezidor Hotel Group połączyły się pod nazwą Carlson Rezidor Hotel Group. Obie współpracowały ze sobą od dwóch dekad, a Carlson jest większościowym udziałowcem Rezidora. Status prawny i struktury właścicielskie obydwu podmiotów pozostają bez zmian, ale będą one prowadziły teraz wspólna politykę handlową. Jej pierwszym elementem jest wprowadzenia Radisson Blu na amerykański rynek w segmencie upscale. Pod marką Carlson Rezidor Hotel Group prowadzone będą wszystkie operacje hotelowe obydwu grup. Po połączeniu skupia ona ponad 1,3 tys. hoteli – ponad 1 tys. działających i blisko 300 powstających – z 209 tys. pokojami, zatrudnia 80 tys. ludzi w 80 krajach, a jej obroty sięgają 7 mld dolarów. Posiada takie marki, jak Radisson (ponad 400 hoteli), Park Inn (100) czy Country Inn (ok. 500, głównie w USA).   Pod jedną nazwą Należąca do prywatnych funduszy z centralą w Minneapolis Carlson Group i spółka publiczna notowana na giełdzie w Brukseli Rezidor Group współpracowały ze sobą od początku lat 90., gdy stworzono markę Radisson SAS. Carlson posiada 51 proc. akcji Rezidor Group, która była jego filią na region Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki, ale prowadziła działalność praktycznie niezależnie. – Celem naszego porozumieni [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *