3 filary dobrego wywiadu rekrutacyjnego

O sukcesie rekrutacyjnym osoby odpowiadającej za zatrudnienie w hotelu decyduje połączenie dobrej znajomości specyfiki branży hotelarskiej z umiejętnością przeprowadzania wywiadu – najbardziej popularnego narzędzia selekcji kandydatów do pracy. Każdy dobry wywiad rekrutacyjny opiera się na uzyskaniu odpowiedzi na trzy podstawowe pytania.

 

Te trzy pytania to: czy będziesz potrafił wykonywać tę pracę? czy pokochasz tę pracę? czy będziemy potrafili z Tobą współpracować? Każde z nich może zostać sformułowane przy użyciu różnych słów, jednak jakkolwiek postawione, stanowi wariację na temat jednego z trzech tematów: silnych stron, motywacji i dopasowania kandydata do struktury naszego hotelu.

 

Czy będziesz potrafił wykonywać tę pracę? – Silne strony

Talent, wiedza i umiejętności kształtują mocne strony kandydata. Umiejętności „techniczne” w hotelarstwie, takie jak zarządzanie ceną, kontrolowanie kosztów, przeprowadzanie inwentaryzacji, kalkulacja food & beverage costs mają duże znaczenie. Równie ważne są jednak umiejętności przywódcze i interpersonalne. Wiedza merytoryczna i umiejętności techniczne umożliwiają wspinanie się po kolejnych szczeblach kariery. Kiedy kandydat jest już na szczycie, dużo ważniejsze staje się skuteczne wielopoziomowe zarządzanie. Patrząc na kartkę papieru (CV kandydata) nie jesteśmy w stanie stwierdzić, jakie są czyjeś prawdziwe słabe i mocne strony. Poprośmy zatem kandydata o podanie konkretnych przykładów zawodowych sukcesów, a także porażek, przy okazji pytając o to, czego nauczyło ich niepowodzenie i w jaki sposób wykorzystaliby tę wiedzę w nowych warunkach (w nowym hotelu). Istotna jest nie tylko ocena zestawu umiejętności technicznych, lecz także inteligencji emocjonalnej rozpatrywanej w kategoriach radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w pracy w hotelu i współpracy z innymi ludźmi (hotelarzami, dostawcami, gośćmi). Pamiętajmy, że rozmowa o mocnych stronach kandydata nie może być grą. To próba dowiedzenia się, czy występuje związek pomiędzy silnymi stronami niezbędnymi do osiągnięcia sukcesu na danym stanowisku w naszym hotelu, a silnymi stronami kandydata. Przede wszystkim ustalmy, jakich mocnych stron poszukujemy. Powiedzmy o nich kandydatowi i poprośmy [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Anna Kiełczewska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *