Na hotelowej barce… w Polskę

Autor: Andrzej Szafrański,Jerzy Miklewski
Barging to popularna forma wypoczynku w krajach o rozwiniętych śródlądowych drogach wodnych. Wprawdzie Polska ma mało takich dróg, ma jednak również niewiele atrakcyjnie położonych hoteli, co razem wzięte może być niezłym pomysłem na inwestycję
Kraj opisywany jako "ziemie między Odrą i Bugiem z umieszczoną pośrodku Wisłą" nie ma ani zbyt dużych tradycji, ani doświadczenia z hotelami na wodzie. Ba, nie ma nawet rozsądnego planu zagospodarowania tych rzek i wykorzystania związanych z nimi atutów. Co też może być doskonałym atutem. Najlepszym przykładem jest warszawska "biała flota", która pasażerskie rejsy po Wiśle reklamuje jako rejsy po jedynej nieuregulowanej rzece Europy. Zapominamy często, że hotelarstwo, to nie tylko obiekty ulokowane na lądzie, ale również usługi świadczone w środkach transportu, takich jak kolej, autobus czy statek. Mało kto pamięta, że znany polski transatlantyk "Batory" po wycofaniu ze służby liniowej przez kilkanaście miesięcy pełnił rolę zacumowanego w gdyńskim porcie hotelu. Obecnie nie jest to w Polsce popularna forma uprawiania hotelarstwa, ale funkcję noclegową spełnia zarówno statek "Hansa", który jest uzupełnieniem oferty hotelu Amber Baltic w Międzyzdrojach, jak i kilka barek mieszkalnych, tzw. koszarówek zacumowanych m. in na Wiśle w Warszawie i Zalewie Zegrzyńskim.
Za ile barka hotelowa Nowoczesną barkę hotelową można zamówić w stoczni. Koszt naszpikowanej nowinkami jednostki z własnym napędem w zależności od wielkości zawrze się w nożycach 0,5-1 mln zł. Proponujemy zaadaptowanie istniejących jednostek. Najprostsza wydaje się adaptacja barek mieszkalnych typu "koszarka", które w wersji podstawowej mają 17 kajut (1x1 osobowa i 16x2 osobowych), mesę o wielkości 35 mkw., 2 kuchnie, 4 natryski, 5 kabin wc, 4 m
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *