Hilton da zarobić Warszawie

Dzięki organizacji zaplanowanych na najbliższe dwa lata kongresów, konferencji i spotkań w Hilton Warsaw Hotel & Convention Centre, Warszawa zarobi 15 milionów euro - zapowiedział Dyrektor Generalny hotelu Histon w Warszawie Bert Fol w dniu oficjalnej ceremonii otwarcia tego obiektu, która odbyła się 17 kwietnia br. Do końca kwietnia hotel potwierdził organizację 15 międzynarodowych kongresów w 2007 r., które przyciągną do Warszawy 10 tys. goś-ci. Celem na rok 2008 jest organizacja kolejnych 30.

Każdy z zaplanowanych w Hiltonie na ten rok kongresów odbędzie się w Polsce po raz pierwszy. Ich uczestnicy będą pochodzić głównie z Wielkiej Brytanii i USA, oraz z Holandii, Izraela, Niemiec, Szwajcarii i Belgii. Organizatorami będą przede wszystkim firmy z sektorów: oświaty, sprzedaży, farmacji, handlu i przemysłu chemicznego. Dyrektor Fol jest pewien, że organizacja tych spotkań i konferencji przyniesie korzyści zarówno miastu, jaki i sektorowi hotelarskiemu.
- Umieszczenie Warszawy na światowej mapie konferencji jest niezwykle ważne
dla samego miasta, jak i dla sieci Hilton.

Analizy przeprowadzone przez Deloitte w 2005 r. pokazują, że na każde 1 euro
wydanego w hotelu, przypada 1,5 euro
wydane w mieście - od transportu poprzez rozrywkę, a kończąc na upominkach z podróży - poinformował dyrektor.
Podczas otwarcia nowego hotelu Prezydent Hilton Europa i Afryka, Wolfgang Neumann ogłosił, że istnieje możliwość otwarcia co najmniej 11 kolejnych hoteli w naszym kraju, z czego większość stanowić będą hotele Hilton Garden Inn. W następnej kolejności Hilton chce postawić w Polsce na rozwój sieci hoteli klasy ekonomicznej Hampton by Hilton.


Neumann podkreślił, że w centrum zainteresowania firmy znajdują się takie miasta, jak Kraków, Wrocław, Łódź, Poznań, Gdańsk, Katowice, Rzeszów, Szczecin oraz Warszawa.
- W przeciągu 5 najbliższych lat w Polsce ma zostać wybudowanych 11 nowych hoteli Hilton. Firma zainteresowana jest m.in. Krakowem, Wrocławiem, Poznaniem oraz Rzeszowem.
Wskaźniki ekonomiczne tych miast są dobre, do czego przyczynia się rozwój małych i średnich firm. A to prowadzi do
konieczności zapewnienia biznesmenom bazy noclegowej dobrej jakości - wyjaśnił Neumann. - Wiele firm otwiera placówki poza Warszawą, np. Dell w Łodzi, Sharp w okolicach Poznania, Toyota we Wrocławiu. Inwestycje będą nakręcać wzrost zapotrzebowania na nowe hotele - dodaje. MAG 

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *