Gdzie inwestować?

Autor: Andrzej Szafrański z zespołem
W jakich rejonach kraju inwestuje się obecnie najwięcej w bazę hotelową? Które z rynków są najbardziej perspektywiczne? W jakich jeszcze warto inwestować?

Niemal wszyscy specjaliści zarówno od inwestycji, jak i od branży turystycznej wymieniają w pierwszej kolejności województwa: małopolskie (Kraków i okolice), mazowieckie, dolnośląskie (Wrocław) i pomorskie (Trójmiasto). Według wszelkich prognoz wyraźnie więcej przyjazdów, a co za tym idzie i wzrost inwestycji powinny odnotować także: łódzkie (Łódź) oraz zachodniopomorskie (rejon nadmorski i wzdłuż zachodniej granicy kraju).

W dłuższej 5-10-letniej perspektywie, warto będzie inwestować w województwach, które są dziś zdecydowanymi outsiderami. Podstawową przyczyną jest to, że wciąż nie będą one dostatecznie nasycone miejscami noclegowymi. W przypadku województw: lubelskiego, podkarpackiego i świętokrzyskiego koniunkturę powinien nakręcić ruch tranzytowy na Ukrainę, po jej przyłączeniu do Unii Europejskiej.

Przez ostatnich kilkadziesiąt lat, do roku 2003, pod względem sum przeznaczanych na inwestycje hotelowe, zdecydowanie przodowało województwo mazowieckie. Pierwszeństwo to było wynikiem przede wszystkim inwestowania w duże obiekty sieciowe, których wartość wynosząca z reguły kilkadziesiąt milionów euro deformowały statystyki. Jeden taki obiekt był równoważny kilku, a czasem i kilkunastu mniejszym hotelom wybudowanych w innych województwach. Dopiero w roku 2004 na pierwsze miejsce wysunęło się województwo małopolskie z Krakowem na czele.

Zainwestować w "modnym" Krakowie?

Wprawdzie moda przemijaja, aleÉ wraca.Kraków jest obecnie zdecydowanie na fali. W ostatnich dwóch latach mias [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *