Mała czarna z…galanterią

Autor: Magdalena Okoniewska
Filiżanka małej czarnej przyciąga gości do lokali gastronomicznych, sprawia, że zostają przy stoliku na dłużej, nie poprzestając tylko na kawie. Pod jednym wszakże warunkiem: napój musi być dobry

Rynek kawy w Polsce można podzielić na cztery segmenty: kawy ziarnistej, mielonej, rozpuszczalnej oraz cappuccino. Tak wynika z badań rynkowych i opinii producentów kawy, rynek zdominowany jest przez kawę paloną mieloną i ziarnistą. - Popularność tej ostatniej sukcesywnie rośnie, wypierając coraz częściej kawy mielone i rozpuszczalne. Konsumenci wyraźnie zauważają różnicę w jakości kawy parzonej ze świeżo mielonego ziarna - mówi Paweł Tuliński, dyrektor zarządzający Tchibo Coffee Service Polska. Według Romana Płotkowskiego, właściciela firmy Doppio Coffee Service, importera i dystrybutora dostarczającego kawę do zakładów gastronomicznych i hoteli, największym powodzeniem cieszy się mieszanka arabiki z robustą.

Kawy sprzedawane są w przeróżnych opakowaniach, o różnej gramaturze. - Na przykład Piacetto Espresso Superiore dostępne jest w opakowaniach o wadze 1 kg, Davidoff Cafe - 500 g, a Cafe Gourmet - 250 g i 80g - mówi Paweł Tuliński. - W gastronomii szczególnie popularne są opakowania o większej gramaturze, aczkolwiek jak najbardziej odpowiednie są opakowania 80-gramowe. Dzięki temu kawa po otwarciu opakowania nie wietrzeje i zachowuje swój aromat.
Na zimno i na gorąco

Kawa może być serwowana na różne sposoby i z różnymi dodatkami. Tradycyjna mała czy duża czarna jest dziś coraz częściej zastępowana wszelkimi rodzajami kaw mlecznych jak cappuccino, cafe latte, latte macchiatto. Szybko rośnie grono miłośników tradycyjnego espresso. Zimą większym powodzeniem cieszą się kawy rozgrzewające, latem - lekkie kawowe napoje orzeźwiające lub kawy mrożone.

Popularność kawy i napojów bazujących na niej sprawia, że producenci ekspresów wprowadzają na rynek coraz więcej nowoczesnych urządzeń pozwalających na zaspokojenie potrzeb klientów. - Mamy w naszej ofercie urządzenie "Waniliowa Kraina" dzięki któremu można przygotować schłodzoną lub zmrożoną kawę na bazie espresso w połączeniu z napojem o smaku waniliowym - mówi Dominika Ossowska-Burdek, zastępca dyrektora firmy Coffema International Poland Sp. z o.o., oferującej profesjonalne ekspresy do kawy. I chociaż takich urządzeń sprzedaje się coraz [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *