Strategie hotelowych SPA: są czy ich nie ma?

Autor: Anita Bajdalska
Strategia hotelu powinna być podstawą zarządzania obiektem. Taki dokument to swoista „Biblia” określająca cele, pokazująca drogę do ich osiągnięcia oraz wyznaczająca ramy czasowe, w których te założenia powinny zostać zrealizowane. Obiekty hotelowe, z reguły, posiadają strategię, ale czy mają je hotelowe SPA?   Strategia ujmować powinna wszystko: wizję, misję, przewagi, cele rozpisane na konkretne zadania oraz programy działań. Nie wystarczy jednak, aby miał ją hotel, potrzebna jest ona również do sprawnego zarządzania częścią SPA. Co zatem zrobić, aby zbudować strategię hotelowego SPA? Rozpocząć należy od zapoznania się ze polityką hotelu i na tej podstawie zbudować spójną z nią taktykę SPA. Zacząć trzeba od zaplanowania prac, wyznaczenia osób uczestniczących w jej tworzeniu oraz ram czasowych jej przygotowania.   Określenie priorytetów Pierwszą czynnością jest określenie swojego priorytetowego obszaru działania. Skupić należy się na tym, co SPA będzie sprzedawało, komu będzie oferowało swoje usługi i w czym tak naprawdę chce się specjalizować. Czy będzie świadczyło usługi z zakresu medycyny estetycznej, czy też będzie Etno SPA z ofertą usług regionalnych, a może będzie specjalizować się w zabiegach ekologicznych? Trzeba odpowiedzieć sobie na wszystkie te pytania, aby móc określić, w jakiej dziedzinie się wyróżniamy lub też jaki największy potencjał posiadamy i co możemy wykorzystać w promocji naszych zabiegów. W tej części należy określić swoich docelowych klientów, co w przypadku obiektów hotelowych pokrywa się, w większości przypadków, z segmentami gości hotelu. Trzeba sobie odpowiedzieć na pytania: kim jest gość hotelu, ile czasu u nas przebywa, z jakich usług do tej pory korzystał i o co najczęściej pyta? Znając profil naszych klientów będziemy w stanie zaprojektować dla nich zabiegi w hotelowym SPA i określić rodzaj usług, jakie dla nich przygotujemy. Goście hoteli biznesowych nie skorzystają z pakietów 7-dniowych, ponieważ nie mają na to czasu, ale przyjdą na masaż, choć niekoniecznie 2-godzinny, zadowoli ich 50 minut. Chętnie skorzystają z kąpieli w wannie z hydromasażem lub z rytuału w łaźni błotnej. Inną ofertę trzeba przygotować do hotelu rodzinnego, którego domeną jest oferowanie wypoczynku młodym rodzicom. Na pewno sprawdzą się tam krótkie zabieg [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *