
Te decyzje ówczesnych władz stały się dźwignią dla krajowego hotelarstwa, które przy strategicznej dominacji przemysłu ciężkiego w państwowej gospodarce nie miało wcześniej żadnych szans na wyjście ze swej głębokiej zapaści. A dla mnie był to najbardziej fascynujący okres pracy, podczas którego niejako w marszu wszyscy uczyliśmy się hotelarstwa od nowa, nie na renomowanych uczelniach, ale w bezpośrednich kontaktach z wzorcowymi obiektami, podpatrując ich organizację pracy, sposób zarządzania, sprawność.
Kapitalistyczne myślenie
W tym procesie intensywnego poznawania dotychczas nieznanego świata i ludzi, światowego turyzmu oraz hotelarstwa, czuliśmy się niekiedy niepewni, czy to nasze działanie przyniesie zakładane efekty i jak ocenią nasze wysiłki krajowi „decydenci”. Nie było łatwo przestawić się na to inne, w zasadzie „kapitalistyczne” myślenie i działanie. Było to w wielu przypadkach zderzenie się dwóch metod: naszej, trochę nieprzewidującej, ratującej się w wielu przypadkach improwizacją i zachodniej: bardzo precyzyjnej, skutecznej, punktualnej i wymagającej. Wyjazdy służbowe do naszych kontrahentów zagranicznych pozwalały na, poza merytorycznymi negocjacjami, na zapoznanie się z nowymi technologiami, efektywnymi metodami organizacji zarządzania oraz bardzo sprawnym i wydajnym wyposażeniem specjalistycznym. Zmiany nastąpiły również w sposobie formowania kadr kierowniczych. „Uniwersalnych fachowców” znających się na produkcji samochodów, wydobyciu węgla, zarządzaniu mediami, a także na hotelarstwie, zaczęli zastępować kandydaci po studiach specjalistycznych i stażu w zagranicznych hotelach. Okres ten w hotelarstwie wniósł tyle „normalności”, że zasługuje na odrębn [...]
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Komentarze