Analiza pozycji rynkowej

Autor: Marta Hancock
Regularna i systematyczna analiza stanowi klucz do opracowywania efektywnej strategii. Świadomość swojej pozycji rynkowej i zmian, jakie w niej zachodzą jest niezbędna w prawidłowym kształtowaniu polityki sprzedaży w poszczególnych segmentach klientów. Jak ją mierzyć, jak wyznaczać realne cele i założenia?

kliknij, aby powiększyć

  Celem analizy pozycji rynkowej jest przede wszystkim:
  • ocena udziału w rynku naszego hotelu, a co za tym idzie ocena przewagi konkurencyjnej w stosunku do innych podmiotów działających na tym samym rynku oraz/lub w tym samym segmencie,
  • szczegółowe porównanie wydajności naszego hotelu i efektywności prowadzonej strategii sprzedaży w krótkim i długim terminie np. rok do roku,
  • obserwacja kierunku zmian,
  • mierzenie na bieżąco udziału hotelu w rynku w kontekście sytuacji makroekonomicznej (wyzwania i okazje rynkowe) – możliwość oceny czy względem konkurencyjnych hoteli radzimy sobie lepiej lub gorzej,
  • pokazanie, jak poprzez bieżący monitoring wyników hotelu stosować różne taktyki polityki cenowej oraz optymalizację segmentacji klientów.
  W badaniu pozycji rynkowej ważna jest analiza nie tylko pojedynczego dnia, ale przede wszystkim obserwacja, jak sprawdza się nasza strategia sprzedaży w długim okresie. Oczywiście, bardzo dobrze jest wygenerować odpowiedni poziom sprzedaży i wygrać z konkurentem jednego dnia, ale jeszcze lepiej, gdy regularnie powiększamy swoją przewagę na przestrzeni miesięcy i roku. Jedynie rzetelnie wykonana analiza konkurencji pozwala zweryfikować efektywność naszych działań, takich jak m.in. podpisywanie kontraktów korporacyjnych, decyzji przyjęcia grup, w tym warunków przyjęcia serii grup turystycznych lub długotrwałej współpracy z liniami lotniczymi, indywidualnych rezerwacji (na długie terminy), czy powziętych akcji promocyjnych w okresie o obniżonym p [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *