Każde kolejne SPA powinno oferować jakąś nowość

- mówi Lech Piotrowski, doradca i konsultant
hotelarski, specjalizujący się w problematyce
pozycjonowania obiektów hotelarskich, fitness,
wellness, SPA




Czym odróżniają się, czy też powinny się odróżniać przyhotelowe ośrodki SPA od zwykłych centrów fitness?




To są dwa zupełnie inne ośrodki. Centrum fitness to przede wszystkim sala do ćwiczeń przy muzyce, siłownia, gabinety masażu, sauny suche i parowe. Bardzo często oferują one także różnego rodzaju usługi dodatkowe takie, jak: zakłady fryzjerskie, kawiarnie itp.
Natomiast ośrodki SPA, to takie obiekty, które dysponują co najmniej basenem, minibasenem oraz przeprowadzają zabiegi wykorzystujące wodę, czyli np. prysznic vichy, kapsułę, bicze szkockie, łaźnię parową, jacuzzi itp. procedury.
SPA, to w najprostszym ujęciu zdrowie przez wodę, co określa łaciński termin "Sanus Per Aquam". To zabiegi i procedury wodne - wodolecznictwo. Procedur wodolecznictwa znanych jest około stu i wspomaga się ich działanie ziołami, algami, olejkami, solami, aromatami, światłem i muzyką terapeutyczną.
Natomiast fitness może funkcjonować samodzielnie lub jako element ośrodków SPA&Wellness. Do kanonu klubu wellness należy bowiem test Fitness, który jest bazą do określenia programu ćwiczeń. Klient na podstawie badania i testu powinien otrzymać wiarygodny program treningu, profilaktyki i rehabilitacji. Test wraz z poradą specjalisty i instruktażem są nieodzownym składnikiem oferty. Dane o stanie zdrowia, potrzebach i celach trenującego są niezbędne do przygotowania programu na czas pobytu w centrum oraz po powrocie do domu.




Ale ostatecznie to wyposażenie obiektu w jakieś konkretne urządzenia, czy świadczenie określonych usług decyduje o tym, który ośrodek jest, a który nie jest ośrodkiem SPA?




Przede wszystkim jest to kwestia pewnej filozofii oferowanych usług. Trudno jednoznacznie wyróżnić, czy SPA to usługi, czy urządzenia, bo na tym etapie rozwoju tych usług jedno nie może obyć się bez drugiego. Jeśli miałbym jednak powiedzieć, co ważniejsze, to oczywiście ćwiczenia i zabie [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *