Sopot, Zakopane – Ostróda?

Rozmowa z Ireneuszem Słowikiem,właścicielem OPB Development, głównego udziałowca Condohotels Group i Tomaszem Pawłowskim, prezesem Condohotels Management – spółki zarządzającej obiektami sieci Condohotels   Na jakim etapie jest rozpoczęta rok temu inwestycja w kolejny hotel Condohotels Group w Ostródzie, który zapowiadany był jako obiekt 5-gwiazdkowy pod nazwą Holiday Park działający w ramach jednej z marek globalnych? Ireneusz Słowik: Ostatecznie hotel będzie nazywał się Plaza i utrzymany będzie w standardzie 5 gwiazdek, ale po analizie doszliśmy do wniosku, że lepiej, żeby oficjalnie działał jako hotel 4-gwiazdkowy, w którym gość będzie się czuł jak w hotelu 5-gwiazdkowym.   To czemu po prostu nie zrobić hotelu 5-gwiazdkowego? I.S.: W tym hotelu mamy zaprojektowaną salę konferencyjno-kinową na tysiąc osób plus kilkanaście innych sal, łącznie na dwa tysiące osób.   I rozumiem, że żeby firmy wynajmowały te sale to faktura powinna być ze „zwykłego” hotelu 4-gwiazdkowego, a nie z „luksusowego”? Tak jak w przypadku warszawskiego Hiltona, który odjął sobie jedną gwiazdkę i teraz oficjalnie jest hotelem 4-gwiazdkowym. Tomasz Pawłowski: Różne restrykcje z jednej strony i tendencje na rynku z drugiej, pokazują, że nie trzeba organizować konferencji i różnego rodzaju szkoleń w hotelach 5-gwiazdkowych, a 4 gwiazdki wystarczą w zupełności. I.S.: To było głównym powodem zmiany decyzji z 5 na 4 gwiazdki, a jednocześnie obiekt będzie oferował infrastrukturę wykraczającą poza tę kategorię, bo będą tam ekskluzywne sklepy, kręgielnia, klub nocny, do tego obok powstanie największy w północnej Polsce aquapark, m.in. z sześcioma zjeżdżalniami zewnętrznymi...   Kolejny aquapark? Jeden przecież już jest w Ostródzie, zresztą połączony z hotelem Platinum należącym do Condohotels. I.S.: Jest już za mały na nasze potrzeby. On obsługuje też miasto, czyli m.in. młodzież ze szkół, a także gości hotelowych, a cena jest szyta na miarę lokalnego klienta. Natomiast drugi aquapark, ogrzewany wodami termalnymi, co też będzie stanowiło jego wyróżnik, obsługiwał będzie głównie hotel. Więc gdy tworzymy taką bazę, to nie możemy tu zrobić pięciu gwiazdek, bo wystraszymy rodziny z dziećmi, albo gości konferencyjnych, którzy nie chcą przepłacać za organizację, ale jednocześnie chcą mieć jak najlepsze warunki. A tu będą mieli warunki jedne z lepszych w Polsce, bo sala konferencyjna na tysiąc osób z możliwością ustawienia w kilkunastu opcjach nie jest często spotykana w polskich hotelach.   Kiedy planowane jest otwarcie? I.S.: W drugiej połowie przyszłego roku.   Na sezon? I.S.: Nie, gdyż hotel będzie jeszcze wtedy rozbudowywany o aquapark, a chcemy to otworzyć jednocześnie.   Hotel miał działać pod którąś z globalnych marek… I.S.: Bardzo zainteresowana była sieć Hilton Worldwide z marką DoubleTree by Hilton, pozytywnie zaopiniowali miejsce, hotel, wykończenie, jednak nie chcieli, aby funkcjonował on w systemie condo.   Dziwne, przecież sam system pochodzi z Ameryki. I.S.: I oni też mają hotele działające w tym systemie w innych krajach, ale z ich punktu widzenia Polska nie jest jeszcze na tyle rozwiniętym rynkiem pod kontem systemu condo, by chcieli na niego wchodzić.   Pojawiały się też inne propozycje? I.S.: Tak, ale my podjęliśmy jednak decyzję, że będziemy rozwijać własną markę i hotele naszej grupy będą działały pod nazwami Platinum Condohotels i Plaza Condohotels. W dużych miastach rozwijali będziemy markę Platinum. W Ostródzie działa on jako 4 gwiazdki, ale chcemy, aby docelowo były to hotele typowo miejskie, w kategorii mocne 3+. Mamy działki i gotowe projekty hoteli w Gdańsku w dzielnicy Brzeźno i Krakowie przy Błoniach, w Olsztynie już powstaje hotel w centrum miasta.   Aczkolwiek „Hilton w Ostródzie” robiłby wrażenie. I.S.: Robiłby. Jeżeli zgodziliby się na wejście do inwestycji w systemie condo, to najprawdopodobn [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *