Pożywne śniadanie dla hotelu

Autor: Andrzej Przeniosło
czyli co zrobić, żeby gość był zadowolony ze śniadania, a hotelarz na tym nie tracił.   Śniadanie to najważniejszy posiłek w hotelu. Tak twierdzą hotelarze. I słusznie, często jest to jedyny kontakt gościa z gastronomią hotelową. Poza tym, jeżeli jest to wydarzenie, które wprowadzi gościa w dobry nastrój, to na pewno zapamięta nasz hotel i chętnie do nas wróci lub poleci innym.

Propozycja śniadania w Qubus Hotel

  Chciałbym podzielić się kilkoma spostrzeżeniami, które, mam nadzieję, pomogą zrozumieć lub podpowiedzą jakieś rozwiązanie dotyczące tak ważnego przedsięwzięcia jakim są śniadania w hotelu. Zacznijmy od atmosfery.   Wejście na scenę Niejednokrotnie w standardach dotyczących serwisu używa się stwierdzenia, że uśmiech jest częścią uniformu pracownika hotelu. W jednym z hoteli, w których pracowałem przed wejściem na salę restauracyjną od strony zaplecza było napisane „wejście na scenę”. Atmosfera z jaką gość spotyka się na śniadaniu często ma wpływ na jego samopoczucie przez cały dzień. Jeżeli w hotelu uda się skompletować takie osoby, które nie tylko są poprawnie uśmiechnięte, ale również są w stanie nawiązać krótką konwersacje z gościem, to cel zostanie osiągnięty. Niestety w ostatnich latach większość hoteli jest zmuszona do redukcji kosztów zatrudnienia i często zdarza się sytuacja, że trzon obsługi stanowią pracownicy młodociani lub wynajęci kelnerzy, którzy niekoniecznie utożsamiają się z firmą. Jest to niewątpliwie temat do przemyślenia, jednak moim zdaniem warto zainwestować w selekcje odpowiednich ludzi, którzy swoją osobowością potrafią wprawić w dobry nastrój, a czasem załagodzić trudną sytuacje podczas serwisu śniadaniowego.   Godziny serwowania Godziny serwowania śniadań powinny być dopasowane do charakteru hotelu, jego lokalizacji czy dni tygodnia. Warto przeanalizować, jaką grupę docelową stanowią nasi goście i jakie są ich oczekiwania. Czy śniadania powinniśmy serwować od 6.00, w związku z biznesowym charakterem hotelu, czy może od 7.30 w przypadku hoteli wypoczynkowych. A może w sobotę i niedzielą przedłużyć czas ich wydawania do 11.30. Taka elastyczność na pewno spotka się z uznaniem naszych gości, a nam pozwoli lepiej planować czas pracy nie wspominając o niepotrzebnym „leżakowaniu” świeżych produktów na bufecie. Planując grafiki pracowników powinniśmy brać pod uwagę obłożenie w hotelu oraz godziny największego ruchu podczas śniadań. Nie wszyscy pracownicy muszą przychodzić rano przed rozpoczęciem śniadań, część załogi może przyjść później. Odpowiednie planowanie pracy nie jest łatwym zadaniem, szczególnie w hotelach miejskich, gdzie obłożenie zmienia się bardzo dynamicznie. Warto czasami umieścić w grafiku osoby rezerwowe, które wieczorem dnia poprzedniego powinny ustalić konieczność (lub nie) stawienia się do pracy. Dlaczego to jest takie ważne? Bo nie wystarczająca liczba personelu powoduje chaos organizacyjny, a to przekłada się na niezadowolenie gości.   Śniadaniowy koszmar hotelowy Portal HolidayCheck spytał swych użytkowników o poranny posiłek podczas wakacji, a dokładnie o to, co stanowi najczęstszy problem. Na pierwszym miejscu goście wymieniają kiepską obsługę, czystość (a raczej jej brak) oraz słabą jakość jedzenia. Wiele osób przyznało, że na widok resztek jedzenia na talerzach, albo plam na obrusie automatycznie traci apetyt. Dodatkowo nastrój zepsuje z łatwością tłusta, nieapetyczna wędlina, niezbyt ciekawie wyglądające plastry sera czy dopiero co wyjęte z opakowania gotowe pasztety i sałatki. Jeśli dojdzie do tego skąpy wybór potraw, rozczarowanie gwarantowane. Goście szybko też nudzą się śniadaniowymi daniami – monotonność potraw również została wskazana jako problem. Na czwartym miejscu największych śniadaniowych porażek znajduje się… towarzystwo innych gości. Co najczęściej gości denerwuje we współtowarzyszach posiłku? Najbardziej krytykowane jest nakładanie kopiastych ilości jedzenia na talerze, a zjadanie jedynie części. Irytujące jest też, gdy ludzie nakładają sobie jedze [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

3 komentarze do “Pożywne śniadanie dla hotelu

  1. Polacy przyzwyczajeni są do herbaty na śniadanie. W dobrym hotelu nie powinno jej zabraknąć. Jeśli herbata, to jaka? Polecamy herbatę w kopertach (ze względów estetycznych i higniecznych) dedykowaną HoReCe. Marki dostępne w sprzedaży detalicznej wypadają znacznie gorzej w opinii gości.
    Powinniśmy taże zadbać o wybór herbaty na bufecie szwedzkim – dostępne powinny być nie tylko te czarne, ale także owocowe (100% suszu a nie aromatyzowane) i ziołowe (idealne dla osób na detoxie, diecie, osób starszych). Polecamy markę stworzoną dla hoteli – Veertea. To elegancka herbata w kopertkach, która nie tylko świetnie smakuje, elegancko wygląda, dodaje prestiżu, ale jest także zdrowa. Veertea jest idealnym wyborem dla hotelarzy dbających o unikalną ofertę i satysfakcję gości. http://www.veertea.com

    • Zgodzę się! Herbata i kawa to niezwykle ważny element śniadania. Zawsze bardzo starannie dobieramy wszystkie produkty w naszym obiekcie. Zaprosimy Państwa do prezentacji i przekonamy się czy herbata jest tak smaczna jak ładna. Piękna szata graficzna!

  2. Jak ktoś wpisuje reklamę produktu w opinii pod artykułem – to tego produktu należy unikać.
    😉

Skomentuj Veertea Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *