Przezorny hotelarz zawsze ubezpieczony

Decydując się na ubezpieczenie hotelu, należy zadbać o kilka istotnych elementów, które pozwolą zminimalizować ryzyko związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Specyfika branży hotelarskiej sprawia, że szczególnie istotne dla właścicieli jest dokładne przeanalizowanie jak największej liczby możliwych ryzyk.


Latem pojawia się w mediach wiele informacji na temat skutków nawałnic i innych gwałtownych zjawisk atmosferycznych. Mogą one wyrządzić wiele szkód i stanowią zagrożenie dla funkcjonowania przedsiębiorstw, w tym również hoteli. Aby zabezpieczyć się przed negatywnymi następstwami nieoczekiwanych zdarzeń, warto zadbać o odpowiednią konstrukcję ubezpieczenia majątkowego.


Majątek i jego części składowe

W przypadku polisy majątkowej właściciel hotelu powinien zapoznać się z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia (OWU), prawidłowo określić wartość majątku, a także zakres polisy. Wiele osób rezygnuje z dokładnego przeanalizowania treści tego dokumentu ze względu na jego objętość. Tymczasem OWU zawiera szereg istotnych informacji, dlatego warto poświęcić czas na jego przestudiowanie. Hotelarz, który decyduje się na ubezpieczenie obiektu, powinien zwrócić przede wszystkim uwagę na definicje pojęć znajdujących się w dokumencie. Ubezpieczenie „mienia” lub „majątku” nie zawsze jest bowiem równoznaczne z objęciem ochroną ubezpieczeniową wszystkich składników hotelu. We wniosku o ubezpieczenie należy więc precyzyjnie określić poszczególne sumy ubezpieczenia wszystkich składników majątkowych, takich jak budynki, budowle oraz ich stałe elementy. Ponadto należy uwzględnić również: nakłady adaptacyjne, maszyny, urządzenia, wyposażenie, sprzęt elektroniczny, elementy małej architektury, a także środki obrotowe, wartości pieniężne i kosztowności. Elementem majątku jest też mienie pracowników, gości hotelowych oraz mienie oddane w celu przechowania.

Rodzaje ryzyk w hotelarstwie

Niezwykle istotnym elementem ubezpieczenia majątkowego hotelu jest jego zakres. Bez względu na rodzaj polisy, należy upewnić się, czy uwzględnia ona najbardziej prawdopodobne zdarzenia, mogące zagrozić działalności hotelu. W przypadku ubezpieczenia od wszystkich ryzyk zakład ubezpieczeń odpowiada za wszelkie szkody, które wydarzą się w czasie trwania polisy, z wyjątkiem wyłączeń zawartych w O
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Jarosław Oleksy

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *