EMPLOYER BRANDING – Rekrutacja w hotelu z wizerunkiem w tle

Elementami składowymi wizerunku są: emocje, korzyści, wiedza i wartości społeczne. Kandydaci przy wyborze nowego miejsca pracy będą szukać informacji o naszym hotelu na wszystkich wymienionych płaszczyznach. Nam z kolei zależy na wyłapaniu z rynku „perełek” – talentów, które będą chciały związać się z nami na dłużej.




Jak zatem połączyć proces rekrutacji z działaniami employer brandingowymi, czyli wykorzystać go do celów budowania (wzmocnienia) wizerunku? Prześledźmy poszczególne etapy.

 

Etap 1 – planowanie

Rekrutacja w wielu organizacjach to efekt palącej potrzeby – zwolnił się kucharz, szefowa recepcji właśnie wyszła za mąż i przeprowadza się do innego miasta, dyrektora marketingu podkupiła konkurencja… Dzieje się tak, ponieważ często brakuje czasu i środków na stworzenie polityki personalnej (zawierającej również strategię rekrutacyjną). Sama rekrutacja jest zaś przeprowadzana szybko, nie zawsze starannie i nie zawsze z dobrym skutkiem: albo nie jesteśmy w stanie znaleźć właściwego kandydata, albo kandydat po krótkim czasie pracy odchodzi. Nawet jeśli wakat na danym stanowisku nas zaskoczył, nie rozdrabniajmy się tracąc czas i środki (każda rekrutacja, nawet własnymi siłami – kosztuje) na chaotyczne działania, spróbujmy podejść do problemu z gotowym planem, uwzględniającym również nasze możliwości finansowe, tzn określmy:

  • kogo potrzebujemy (wymagania formalne – wiek, wykształcenie, znajomość języków, dodatkowe certyfikaty, doświadczenie zawodowe i nieformalne – typ osobowości, zestaw cech interpersonalnych,

  • na jakich zasadach potrzebujemy tej osoby (na zastępstwo, na umowę zlecenia/dzieło do konkretnego zadania, na sezon, na stałe) i na jakich warunkach finansowych i niefinansowych (wynagrodzenie, dodatkowe benefity, szkolenia),

  • od kiedy potrzebujemy,

  • wyznaczmy ścieżkę kariery i zakres zadań dla nowego pracownika,

  • wyznaczmy osobę odpowiedzialną za rekrutację (pracownik działu HR, bezpośredni przełożony),

  • określmy budżet, jakim dysponujemy (da nam to informację, czy możemy sobie pozwolić na zaangażowanie zewnętrznej agencji rekrutacyjnej),

  • zaplanujmy działania (harmonogram).


 

Etap 2 – komunikowanie

Jeśli chcemy po [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Dorota Trojanowska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *