Dlaczego to zmienili? Przecież było dobrze…

...takie pytanie usłyszałem ostatnio od uczestnika jednego ze spotkań z kadrą zarządzającą obiektami hotelowymi. Dotyczyło telewizji hotelowej i wdrażanego programu cyfryzacji. Nic dziwnego, że zmiana ta budzi wątpliwości. W przypadku systemu telewizji hotelowej wymiana sprzętu może się wiązać z poważnymi kosztami, jak i skomplikowanym procesem wdrażania nowych rozwiązań. Ale nie musi.



Czym jest telewizja cyfrowa? Jakie korzyści i nowe funkcje daje użytkownikowi? Jakie są technologiczne możliwości odbioru sygnału cyfrowego? Z jak dużą inwestycją należy się liczyć przy wymianie sprzętu? Mój rozmówca otwierał swój hotel kilkanaście lat temu, inwestując spore środki w odbiorniki starego typu (tzw. kineskopowe) oraz system dystrybucji programów w oparciu o antenę naziemną i satelitarną. Miał wtedy w swojej ofercie kilkanaście programów: polskich, angielskich, niemieckich – pełen przekrój dla gościa krajowego i zagranicznego. W związku ze zmianami technologicznymi w krajach Europy Zachodniej, z biegiem lat lista programów obcojęzycznych odbieranych z satelity systematycznie się kurczyła. Kanały polskie – odbierane z anteny naziemnej, wciąż funkcjonują, jednak i one wkrótce znikną. 31 lipca 2013 roku ma zostać wyłączony ostatni analogowy nadajnik, a tym samym zmieni się cały system nadawczy, funkcjonujący w naszym kraju jeszcze od lat 50., czyli od początku istnienia telewizji. Sygnał analogowy zostanie zastąpiony cyfrowym.

Sprawdź swój telewizor



System analogowy ma wiele wad. Najistotniejszą jest duża podatność na zakłócenia związane z warunkami atmosferycznymi oraz innymi systemami pracującymi w bliskiej odległości anten. Naziemna telewizja cyfrowa DVB-T (Digital Video Broadcast – Terrestrial) to sygnał znacznie bardziej odporny na tego typu zakłócenia. To również sygnał o dużo lepszej jakości obrazu i dźwięku. Ale telewizja cyfrowa to przede wszystkim szersza oferta programowa, która będzie się systematycznie powiększać. To także nowe, niedostępne wcześniej możliwości i funkcjonalności:
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Tomasz Man

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *