CIEPŁO pod parasolem

Parasole grzewcze to urządzenia, którym zła pogoda nie jest straszna, dlatego są bardzo przydatne dla restauratorów i właścicieli hoteli z ogródkami restauracyjnymi. Dzięki nim goście dłużej korzystają z gościnności lokalu, a to przekłada się na większe wpływy z gastronomii.

 

Chłodne wieczory zdarzają się w Polsce już we wrześniu. W październiku musi akurat panować złota polska jesień, aby po zapadnięciu zmierzchu, dało się posiedzieć na zewnątrz lokalu. W listopadzie nawet za dnia jest już najczęściej zimno. Zyski z ogródka restauracyjnego ponownie można zacząć czerpać zazwyczaj dopiero od początku maja. Przez pół roku właściciele lokali i hotelarze tracą potencjalne wpływy z – czasami nawet dwukrotnie – większej powierzchni świadczenia usług. Bo jest zimno, co zniechęca gości do przesiadywania przy stoliku restauracyjnym na wolnym powietrzu. Tymczasem wyjście jest proste, wystarczy w ogródku restauracyjnym umieścić parasol grzewczy, który ociepli najchłodniejszy wieczór. Jak wynika z badań prowadzonych na rynku włoskim, zastosowanie parasoli grzewczych zwiększa nawet do 80 proc. przychody w ogródkach restauracyjnych dzięki wydłużonemu czasowi konsumpcji.

 

Promieniowanie jak słońce

Parasole grzewcze odporne są na wiatr wiejący 120 km/h, deszcz, śnieg i zmienne temperatury. Temperatura odczuwalna w zasięgu parasola wynosi 18-20 stopni C. Wbrew pozorom nie działają jak ognisko, które paląc się wydziela ciepło ogrzewające powietrze dookoła. Sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. Działanie polega na emitowaniu promieniowania podczerwonego odbieranego przez człowieka jako ciepło. Takie promieniowanie nie ociepla powietrza tylko, podobnie jak słońce, przenika przez nie i grzeje ciało znajdujące się średnio w zasięgu 10-15 m. Parasole grzewcze tak samo dobrze sprawdzają się, gdy temperatura zewnętrzna spa

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Eryk Kędzierski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *