Komputer melduje się w hotelu

Systemy informatyczne w hotelu mają cały wachlarz zastosowań: od najbardziej podstawowej obsługi rezerwacji, poprzez kontrolę wszelkich rozliczeń aż po zarządzanie tzw. inteligentnym budynkiem




Tradycyjne książki meldunkowe w hotelowej recepcji i liczydła księgowej sumującej bilans kolejnego miesiąca bezpowrotnie odeszły w przeszłość.
Dziś czymś zupełnie naturalnym jest wykorzystywanie do obsługi i zarządzania pracą obiektu noclegowego specjalistycznych systemów informatycznych. Wiele rozbudowanych systemów łączy w sobie różne funkcje, najczęściej w formie modułów, spośród których klient może wybrać te, które są mu potrzebne. Dobry system informatyczny pozwala nie tylko na lepsze wykorzystanie możliwości przedsiębiorstwa, ale także umożliwia pozyskanie większej liczby klientów.




Komputer rezerwuje hotel




Podstawowym, najważniejszym i długoterminowym zadaniem komputerowych systemów rezerwacyjnych jest zarządzanie wykorzystaniem zasobów hotelu (lub sieci hoteli), czyli pokoi, sal konferencyjnych, obiektów rekreacyjnych bądź restauracji. Oprogramowanie takie umożliwia bieżący nadzór i planowanie pracy hotelu oraz rozliczenie z klientami, z uwzględnieniem usług hotelowych i dodatkowych.


Same programy rezerwacyjne są z informatycznego punktu widzenia dość typowymi systemami zarządzania relacjami z klientami, czyli tzw. CRM (customer relationship management). Rolą takiego oprogramowania jest umożliwianie firmie obsługi klienta, przede wszystkim przez szybkie porównywanie zasobów firmy z potrzebami odbiorcy.
Program hotelowy powinien przede wszystkim usprawnić pracę recepcji i zminimalizować czas obsługi gościa hotelowego. Użyteczny serwis musi umożliwiać proste wprowadzanie i przeglądanie danych oraz dokonywanie w nich zmian. Najlepiej, żeby automatycznie rejestrował jak największą ilość dostarczanych mu danych, na przykład, żeby umożliwiał modyfikację informacji o rezerwacji pokoi od razu dla ich większej liczby
- na przykład dla grup.





Adresy internetowe producentów
lub dystrybutorów:

  •  GIP: www.gip.com.pl
  •  HS Partner Pro-Test S.A.:
    www.protest.com.pl
  •  Micros Fidelio Polska Sp. z o.o.: www.hugin.pl
  •  PMS Labs: www.pmslabs.com.pl
  •  LSI Software S.A.:
    www.lsisoftware.pl




Ponieważ w pracy hotelarza nie brak niespodzianek, dobry system informatyczny powinien dawać możliwość
reagowania na rozmaite sytuacje.
- W wielu przypadkach przydaje się funkcja podglądu historii rezerwacji, dzięki której program zachowuje informacje o wszelkich zmianach dokonanych w rezerwacji gościa - zauważa Joanna Basara z PMS Labs sp. z o.o. - Użyteczna jest też możliwoś [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Tomasz Różek

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

2 komentarze do “Komputer melduje się w hotelu

Pozostaw odpowiedź Najgorszy artykół w internecie Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *