Zarobić w porze obiadu

Autor: Wojciech Łopaciński
W większości hoteli szczyt obsługi gości przez dział gastronomii przypada na śniadanie i kolację. Pora obiadowa jest zazwyczaj porą zastoju dla kucharzy, kelnerów i... kas fiskalnych

Pora obiadowa to czas, który większość obiektów noclegowych traktuje nieco po macoszemu. Hotele szczególną wagę przywiązują do najważniejszego posiłku, jakim jest niewątpliwie śniadanie. Priorytetowo traktowana jest również obsługa kolacji i imprez wieczorowych. A obiad stanowi problem. Czy rzeczywiście musi tak być?

W przypadku grup zorganizowanych, w którym decyzje o podaniu popołudniowego posiłku zapadają na długo przed wejściem gości do restauracji, nie jest jeszcze tak źle. Dział marketingu, który w polskich hotelach pełni faktyczną rolę działu sprzedaży, kontraktując grupy turystyczne, imprezy konferencyjne czy długoterminowe umowy proponuje wyżywienie obiadowe. I jeśli pobyt gości jest wystarczająco długi, to najczęściej obiady są faktycznie zamawiane.

Bufet dla jednego gościa

Jak wydawać lunche? W międzynarodowym szumie, jakim z pewnością jest praca w hotelu, stosuje się często zamiennie: polski obiad i angielski lunch jako określenie posiłku pomiędzy śniadaniem i kolacją. Każdy doświadczony kierownik restauracji wie, że najłatwiej serwować obiad w formie bufetu. Jednak nie zawsze. Dla mniejszej grupy niż 15-20 osób, bufet nie będzie się opłacał. Chyba, że hotel ma przygotować bufet staropolski dla ośmiu prezesów państwowych firm. Hotele prezentując oferty grupowe informują więc, iż obiady serwowane są w formie bufetu od minimum np. 25 osób. Poniżej tej ustalonej liczby obiad podawany jest do stolika.

Sprzedaż nie sniadań i kolacji, ale obiadów decyduje o mistrzowskiej "kuchni" mnedżera od gastronomii

Wyższość bufetu nad serwowaniem obiadu w wersji tradycyjnej przejawia się też w większych możliwościach wykorzystywania pracowników niewykwalifikowanych. Mimo iż nie posiadają jeszcze pełnej wiedzy gastronomicznej, musimy mieć n [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *