Reflektor na Polskę

Autor: Piotr Stawiński
Podczas jednej z najważniejszych konferencji branżowych na świecie poświęconych hotelarskiemu rynkowi inwestycyjnemu Hotel Investment Conference Europe, która odbyła się w Londynie, oddzielny panel poświęcony był sytuacji w polskim hotelarstwie. Wzięli w nim udział Alex Kloszewski z Colliers International, David Heijligers z Louvre Hotels Group i Andrzej Wójcik z Satorii. Tegoroczna edycja imprezy odbywała się pod hasłem „Is Now the Time to Invest in Europe?” W części „A Focus on Poland” paneliści przedstawili międzynarodowemu gronu inwestorów, deweloperów, bankierów, konsultantów, dziennikarzy itp., historię i perspektywy rozwoju polskiego rynku hotelarskiego.   Krótka historia polskiego hotelarstwa Choć polski rynek hotelarski cały czas znajduje się jeszcze w początkowej fazie rozwoju, to w ciągu ostatnich dwóch dekad przeżył już kilka wzlotów i upadków, które pomogły nabrać mu dojrzałości i doświadczenia. Dzięki temu stał się on już zauważalnym rynkiem inwestycyjnym na światowej scenie – ocenili paneliści, cytowani w artykule, który pojawił się w serwisie internetowym HotelNewsNow.com. Prawdziwy rynek hotelarski zaczął się kształtować w Polsce od 1989 roku, czyli od momentu upadku komunizmu, a jego symbolicznym początkiem było uruchomienie wówczas hotelu Marriott, który z miejsca odniósł ogromny sukces, mając przez kilka lat niemal 100-procentowe obłożenie. Potem po 10 latach powolnego wzrostu (w latach 90. z ważniejszych hoteli w Warszawie otwarto Sheraton, Holiday Inn i Sobieski oraz oddano do użytku po 10-letnim remoncie Bristol), na początku ubiegłej dekady nastąpiła erupcja nowych obiektów. – Niemal w tym samym czasie na rynek warszawski weszło kilka hoteli 5-gwiazdkowych, w tym Hyatt, Radisson, InterContinental, Westin – przypomniał Alex Kloszewski, dyrektor działu hospitality, Partner Colliers International Poland. Inwestycje te zaczęły się na przełomie dekad na fali rosnącego ruchu bizn [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *