Komputer melduje się w hotelu .cz.2

Autor: Tomasz Różek
Systemy informatyczne w hotelu, oprócz podstawowej obsługi rezerwacji, posiadają możliwość kontroli wszelkich rozliczeń, pomagają w obsłudze imprez zorganizowanych oraz zarządzają tzw. inteligentnym budynkiem

Do najbardziej podstawowego wyposażenia informatycznego hotelu należy system finansowo-księgowy oraz kadrowo-płacowy. Ich podstawowe funkcje i elementy określają w pierwszym rzędzie przepisy skarbowe i dotyczące ubezpieczeń. Warto jednak, by operacje dokonywane w kasie czy recepcji, były na bieżąco przekazywane do księgowości. Wszystkie rozliczenia z klientem związane z korzystaniem z różnych usług powinny być gromadzone w jednym rachunku.

Może także być przydatne choćby przekazywanie informacji na temat zaległych płatności do systemu rezerwacji i recepcji. Inną funkcją informatycznego systemu finansów hotelu, specyficzną tylko dla tej branży, jest natomiast rozliczenie z biurami podróży. Naliczanie prowizji dla rezerwacji na formę płatności voucher często sprawia problemy. Odpowiedni system może wykonać tę pracę za hotelarza, przy tym nie trzeba wysyłać prowizji od pojedynczej rezerwacji. Rozliczenie wszystkich rezerwacji dla danego biura raz na pewien czas znacznie zmniejsza koszty bankowe. Producenci oferują także narzędzia do prowadzenia gospodarki zapasami, które umożliwiają automatyczne wyszukiwanie produktów wymagających uzupełnienia i ułatwiają współpracę z dostawcami.

Komputer organizuje imprezę

Hotel to nie tylko obsługa indywidualnych podróżnych, ale coraz częściej miejsce na szkolenia, konferencje czy inne wydarzenia gromadzące zorganizowane grupy. Niektórzy producenci funkcje komputerowej obsługi takich wydarzeń włączają bezpośrednio do systemów rezerwacyjnych, inni - traktują je jako osobne rozwiązanie lub element pakietu obsługi hotelu.

Adresy internetowe producentów lub dystrybutorów:
  •  GIP: www.gip.com.pl
  •  HS Partner Pro-Test S.A.: www.protest.com.pl
  •  Micros Fidelio Polska Sp. z o.o.: www.hugin.pl
  •  PMS Labs: www.pmslabs.com.pl
  •  LSI Software S.A.: www.lsisoftware.pl

W takiej czy innej formie, odpowiednie oprogramowanie musi pozwalać na pełną i profesjonalną obsługę konferencji, bankietów i wszelkiego rodzaju imprez zorganizowanych. Konieczny jest grafik sal funkcyjnych, na którym dokonywane są rezerwacje imprez. Niektóre rozwiązania umożliwiają tworzenie graficznego przedstawienia sal czy ustawienia stołów i krzeseł na podstawie podanych przez klienta informacji, na przykład liczby uczestników.

Taki rysunek można załączyć do oferty [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

1 komentarz do “Komputer melduje się w hotelu .cz.2

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *