Preferencje użytkowników hoteli

Hotele stanowią szczególną grupę budynków użyteczności publicznej, m.in. ze względu na silne uwarunkowanie ich działalności zmianami zachodzącymi w gospodarce, a w szczególności w branży budowlanej. Poddane są również subtelniejszym wpływom trendów w architekturze i we współczesnym wzornictwie. W związku z tymi zmianami wzrasta potrzeba na częstsze monitorowanie preferencji użytkowników bazy noclegowej.

 

Zaprezentowane poniżej badania preferencji w zakresie standardu oraz dostosowania produktu i usług do potrzeb użytkowników bazy noclegowej objęły: lokalizację obiektów, ich standard, preferencje estetyczne (architektoniczne) użytkowników, układy przestrzenny i funkcjonalny. Celem badania było określenie ogólnych preferencji użytkowników obiektów hotelowych w Polsce. Narzędzie badawcze zostało przygotowane w oparciu o profesjonalną stronę internetową. Działanie kwestionariusza rozpoczęto: 26.09.2011, a zakończono 14.02.2012. Ankietę w pełnym zakresie pytań wypełniły 133 osoby. Miała ona charakter publiczny, dostępny dla wszystkich respondentów powyżej 18 roku życia. Niektóre z pytań umożliwiały pozostawianie komentarzy, z czego odpowiadający chętnie korzystali. W kwestionariuszu celowo pominięto określenie celu podróży, aby nie rzutował on na odpowiedzi respondentów dotyczące preferowanych usług i wyboru lokalizacji, gdyż wielu klientów również w trakcie podróży służbowych poszukuje miejsc o wyjątkowym charakterze, a np. podczas urlopów potrzebuje stałego dostępu do internetu.

 

Lokalizacja i standard

Badanie dotyczące lokalizacji hotelu, ze względu na ogólny charakter studium, zostało ograniczone do pytania: „W czasie podróży krajowych i zagranicznych korzystają Państwo najczęściej z hotelu zlokalizowanego najbliżej: a. dworca kolejowego, autobusowego lub lotniska, b. zabytkowego centrum miasta, c. biznesowego celu podróży, d. lokalizacja nie ma dla mnie znaczenia”. Największym zainteresowaniem respondentów cieszyły się placówki zlokalizowane w zabytkowych centrach miast (44,9 proc.), następnie w pobliżu biznesowego celu podróży (26,3 proc.). 17,3 proc. badanych nie uzależnia miejsca pobytu od wskazanych w pytaniu czynników, a jedynie dla 11,5 proc. ważne były obiekty w sąsiedztwie węzłów komunikacyjnych. We właściw [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Joanna Jabłońska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

1 komentarz do “Preferencje użytkowników hoteli

  1. Preferencje na ogół są takie, że gość chce zjeść dobre śniadanie. Dobre śniadanie to w mojej opinii 3/4 sukcesu. Nie ma się co czarować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *