AdWords – jeszcze więcej możliwości

Autor: Krzysztof Stęplowski
Załóżmy, że reklamujesz swój hotel w wyszukiwarce Google. Czy masz wiedzę, do jakiego typu odbiorcówdocierasz w ten sposób? Czy wydane pieniądze przekładają się na rezerwacje? Jeśli tak – w jakiejskali? Jeśli nie – dlaczego? Spróbujmy odpowiedzieć na te pytania. I, przy okazji, kilka innych.

33 miliardy dolarów. Tyle właściciele wyszukiwarki Google zarobili między III kwartałem 2010 a II kwartałem 2011 roku. Źródło dochodu? AdWords – system uruchomiony w 2000 roku to obecnie najbardziej zyskowny produkt Google.   Google stawia na AdWords Dziś AdWords to prawdziwa żyła złota, w której rozwoju bierzemy udział wszyscy – wydając pieniądze na reklamy w wyszukiwarce lub w owe reklamy klikając. W wielu przypadkach reklama AdWords jest bowiem niezwykle skuteczna. Przykład? Choćby współczynnik klikalności, czyli CTR. Jaki inny kanał komunikacji online może zanotować CTR na poziomie 80-90 proc.? A reklama AdWords, przy spełnieniu określonych warunków, może. Od jakiegoś czasu Google robi wszystko, aby zniechęcić przedsiębiorców do inwestowania w pozycjonowanie organiczne (wysokie miejsca w naturalnych wynikach wyszukiwania za pomocą odpowiednio dobranych słów kluczowych). Tak wydane środki nie wpływają przecież na konto wyszukiwarki. Stąd nieustanne zmiany w algorytmie Google, w efekcie których dochodzi do drastycznych spadków wybranych stron w wynikach wyszukiwania. Oficjalnie Google chce w ten sposób poprawić jakość uzyskiwanych wyników. Przy okazji jednak koncern wysyła dość jasny komunikat: „jedynym stabilnym sposobem promocji waszego biznesu w Google jest AdWords”. Warto więc zastanowić się, w jaki sposób przygotować i prowadzić kampanie AdWords tak, aby przyniosła oczekiwany zwrot z poniesionej inwestycji. I aby owe inwestycje nie musiały być coraz droższe.   Co chcesz reklamować? Zanim zaczniesz inwestować w AdWords, upewnij się co dokładnie reklamujesz. Czy będzie to strona główna twojego hotelu, czy może konkretna oferta. System AdWords umożliwia bardzo precyzyjne targetowanie, doskonale sprawdza się więc jako błyskawiczny sposób na reklamę promocji czy pakietu tematycznego. Jedną z różnic między AdWords a pozycjonowaniem jest bowiem moment, w którym docieramy do użytkownika. Kiedy wpisuje on w Google frazę „hotele w Poznaniu”, znajduje się w dość wczesnej fazie procesu zakupowego: chce sprawdzić ogólną ofertę na rynku, poznać możliwości i ceny. Takie frazy powinniśmy uwzględnić w naszej strategii SEO (pozycjonowania), kierując użytkownika na stronę główną hotelu. Natomiast użytkownik wpisujący frazę „hotel Poznań konferencje” szuka konkretnej [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *