Gra w zielone

Rozmowa z Waldemarem Tkaczykiem, przedstawicielem firmy ADA Cosmetics Polska   Kosmetyki naturalne, tak na rynku konsumenckim jak i hotelowym, bardzo się rozwinęły. Co jest tego przyczyną? W ostatnich latach odnotowujemy coraz więcej alergii skórnych, a jednocześnie rosnącą świadomość ekologiczną konsumentów. Szczególnie w przypadku kosmetyków do pielęgnacji ciała poszukiwane są produkty odpowiednie do wrażliwej skóry i przyjazne dla środowiska. Poza tym kosmetyka naturalna już dawno nie znajduje się w powijakach. Stało się tak, ponieważ w ostatnich latach dokonała się zmiana wizerunku kosmetyków naturalnych i stały się one bardzo popularne i pożądane. Wzrost ten był możliwy także dzięki poprawie ich jakości, poszerzeniu asortymentu i większej dostępności tych produktów.   Co kryje się za tym pojęciem? Określenie kosmetyki naturalne nie jest prawnie chronione. Właściwie każdy producent może opracować własne kryteria dla kosmetyków naturalnych i poddać je certyfikacji. Trzeba więc być ostrożnym. Nie wszystkie „kosmetyki naturalne”, są nimi faktycznie. Może się więc zdarzyć, że do produkcji serii pielęgnacyjnej określanej jako kosmetyki „naturalne" zastosowano te same konwencjonalne składniki co do produkcji tradycyjnych kosmetyków. W wielu przypadkach zawierają one tylko śladowe ilości naturalnych ekstraktów roślinnych. Ważne są także inne czynniki, jak pochodzenie składników oraz opakowanie. Tak więc rozpowszechniony pogląd, że kosmetyki roślinne muszą być naturalne, jest błędny. Należy jeszcze pamiętać o takich kryteriach, jak rezygnacja ze składników modyfikowanych genetycznie, procesy produkcji przyjazne dla środowiska, a także przestrzeganie zasad Sprawiedliwego Handlu, czy wreszcie ekologiczne opakowanie.   Co dokładnie zawierają kosmetyki naturalne? Kosmetyki naturalne produkowane są wyłącznie z naturalnych składników, nie zawierają nic syntetycznego, a przede wszystkim nie zawierają produktów ropopochodnych. Podstawą kosmetyków naturalnych są oleje roślinne lub lanolina.   Czy kosmetyki naturalne są równocześnie „bio"? Biokosmetyki to można powiedzieć szczególny rodzaj certyfikowanych kosmetyków naturalnych, które spełniają ostre kryteria. Także tutaj mamy różne certyfikaty. Zgodnie ze standardem kosmetyki naturalne mogą być produkowane wyłącznie ze składników naturalnych, które dodatkowo w 95 proc. pochodzą z upraw biologicznych lub ze zbioru roślin rosnących dziko.   Jakie kosmetyki możemy określić jako „na bazie naturalnej”? Kosmetyki „na bazie naturalnej” to konwencjonalne kosmetyki z zawartością składników naturalnych. Producenci używają określeń, jak „kosmetyki roślinne”, „inspirowane przez naturę”, „naturalnie skuteczne”, czy „Pure & Nature”. Te produkty oprócz składników naturalnych zawierają często chemiczne substancje konserwujące, silikon, a także składniki na bazie olejów mineralnych. Nie są one tak naturalne, jakby się to wydawało na pierwszy rzut oka.   W jaki sposób goście hotelowi mogą rozpoznać „prawdziwe” kosmetyki naturalne? Sytuację porządkują różne krajowe i międzynarodowe certyfikaty ekologiczne, jak Ecocert, CosmeBio lub NaTru [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *