Oszczędność i lepsza płynność finansowa

Autor: Ewa Bednarz
Ewa Bednarz,
dziennikarz ekonomiczny i ekspert zajmująca się tematyką finansową.
Publikuje m.in. w Gazecie Prawnej i Newsweek Polska.
Jest również redaktorem naczelnym czasopism Antyki i Modern Art

Wyposażenie pokoi lub sali konferencyjno-bankietowej? A może hotel? Nie ma problemu. Dziś wyleasingować można niemal wszystko. Szybciej i taniej niż w banku, a przy okazji można zaoszczędzić na podatku

Brak zdolności kredytowych przy jednoczesnej konieczności sfinansowania inwestycji wpędza wielu małych przedsiębiorców we frustrację. Może zamiast załamywać ręce i pomstować na banki warto rozważyć najprostszy spo- sób finansowania, czyli leasing.

Zalety leasingu
  •  alternatywne źródło finansowania
  •  prosta procedura załatwiania formalności
  •  krótki okres oczekiwania na decyzję
  •  dopasowanie formy płatności np. do sezonowości leasingobiorcy
  •  niezwiększanie zadłużenia przedsiębiorstwa, a więc nieograniczanie zdolności kredytowych
  •  możliwość przeniesienia praw i obowiązków na inny podmiot
  •  tarcza podatkowa
  •  poprawa płynności finansowej
  •  dostęp do nowoczesnych technologii

Leasing to nic innego jak wzięcie w użytkowanie dowolnej rzeczy, np. nieruchomości, wyposażenia biura czy maszyny, w zamian za pewne wynagrodzenie płatne w ratach. Leasingować można już niemal wszystko i w dowolny sposób spłacać raty, wybierając: równe, malejące, rosnące lub nawet sezonowe. Ostatnie są szczególnie wygodne dla przedsiębiorstw, które tak jak hotele mają nieregularne przychody. Nawet eksporterzy nie muszą nabijać portfeli bankom. Firmy leasingowe specjalnie dla nich stworzyły możliwość spłat w odpowiadających im walutach: euro, dolarze lub franku szwajcarskim.

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *