Klimatyzacja coraz częściej niezbędna w hotelach

mówi Michał Zalewski,
kierownik sekcji
szkoleń
Klima-Therm Sp. z o.o.




Wiele osób, nie tylko z branży hotelarskie,j ale również gości
hoteli myli pojęcia: wentylacja i klimatyzacja. Czy mógłby Pan w sposób możliwie najprostszy wyjaśnić je naszym Czytelnikom?


Wyobraźmy sobie, że gość hotelowy zamawia na uroczystą kolację szampana. Kelner przynosi mu szampana, ale ciepłego - nie schłodzonego. Gość dostaje produkt taki, jaki zamawiał, ale nie jest to produkt najwyższej klasy, a jedynie substytut wrażeń, których może doznać przy degustacji dobrze podanego szampana. Taka jest różnica pomiędzy wentylacją a klimatyzacją. Wentylacja zapewnia warunki znośne, powoduje, że nie odczuwamy dyskomfortu - ale do uczucia komfortu dużo jeszcze brakuje. Na odczucia organizmu człowieka ma wpływ szereg parametrów otaczającego powietrza: zapach, temperatura, wilgotność, jonizacja. Wentylacja zapewnia poprawę zaledwie pierwszego z nich, resztę potrafi zapewnić jedynie klimatyzacja. Innymi słowy, wentylacja zapewnia minimum tego, co wymagane jest do stworzenia komfortowych warunków w pomieszczeniach.




Załóżmy, że hotelarz planuje
poprawić komfort w swoim obiekcie i zwraca się do firmy zajmującej się klimatyzacją z prośbą o instalację odpowiednich urządzeń. Na czym polega prawidłowy cykl technologiczny?




Prawidłowy cykl technologiczny procesu projektowania systemu klimatyzacji musi się zacząć od zdefiniowania oczekiwa [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *