Outsourcing w hotelarstwie

Nobody’s perfect – mówią Amerykanie. I chyba dlatego wymyślili outsourcing. Nikt przecież nie zna się na wszystkim. W hotelarstwie tym bardziej.

Outsourcing (z ang. out-source – zewnętrzne źródło) to praktyka polegająca na przeniesieniu części zadań wykonywanych przez własnych pracowników firmy lub organizacji na zewnętrznych kontrahentów. Zwykle dotyczy to zadań pomocniczych, niezwiązanych bezpośrednio z uzyskiwaniem dochodu. Obecnie bardzo często outsoursowane są usługi ochroniarskie, prawnicze, informatyczne, związane z utrzymywaniem czystości itd. Niektóre firmy idą jednak znacznie dalej, outsoursując tzw. support lub część produkcji (wśród dużych zachodnich koncernów rozpowszechniła się praktyka outsoursowania znacznej części produkcji do krajów o tańszej sile roboczej, zwłaszcza azjatyckich).
    Także hotelarstwo jest dziedziną, w której outsour-cing ma zastosowanie. I to od dawna – przykładem są usługi pralnicze. Obecnie popularny jest wynajem usług ochroniarskich, ale nie tylko – coraz większą popularnością cieszy się outsoursing cateringu, sprzątania, księgowości.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *