Moda na design

Autor: Sylwia Gałązka, Igor Martin
hot_2007_11-57.jpgPolska architektura hotelowa pozostawia wiele do życzenia. Zazwyczaj spotykamy albo obiekty utrzymane w stylistyce polskiej tradycji dworkowo-pałacowej, albo formy zbliżone do bloków mieszkalnych okraszone co najwyżej postmodernistycznym detalem

Chociaż design hotele nie są na świecie zjawiskiem ani nowym, ani niecodziennym, to w naszym kraju dominują hotele w stylu "bez stylu" lub nawiązującym do tradycji dworkowej. Zresztą, gdybyśmy przejrzeli spis obiektów noclegowych, to już same nazwy takie jak: willa, dworek, pałac, czy chata, pod którymi z reguły nie skrywają się bynajmniej obiekty o nowoczesnych bryłach architektonicznych i takimż wystroju wnętrz, wskazują na trend wiodący w polskim hotelarstwie. W każdym razie design hotel mamy w Polsce tylko jeden. I to na dodatek wzbudzający kontrowersje.
hot_2007_11-2.jpg
hot_2007_11-6.jpg
Kontrowersyjny "aniołek"

Bo zdaniem wielu "chromowo-piaskowy aniołek", czyli krakowski Andels nie wpisuje się odpowiednio w ogólny klimat zabudowy Krakowa, a zamiast tego raczej współgra ze znienawidzoną przez niektórych mieszkańców i przyjezdnych Galerią Krakowską. Cóż, "de gustibus non disputandum est" (łac.: o gustach się nie dyskutuje), jednak może zmieniliby zdanie, gdyby po zwiedzeniu kilku innych, nawet i pięciogwiazdkowych hoteli w Krakowie mieli okazję nie tylko wypić kawę, ale i przespać się we wnętrzach zaprojektowanych przez architektów i dekoratorów wnętrz z brytyjskiej pracowni Jestico&Whiles. Tej samej, która zajęła się czeskim Andelsem, który dziś określany jest mianem "perły architektury wśród praskich hoteli". Przed powstaniem pierwszego - i jak się na razie okazuje - jedynego w naszym kraju hotelu Hyatt, wiele mówiło się o nowatorskiej bryle, wzornictwie i nowinkach technicznych, które są charakterystyczne dla hoteli tej marki, ale już w trakcie budowy miłośnicy interesującej architektury stracili zainteresowanie obiektem.

Dla kosmopolitycznych wojażerów

- Hotele funkcjonujące pod marką Design Hotels stanowią synonim międzynarodowego stylu życia. Ich wyróżniająca się architektura i design wnętrza są niejako równoważone przez funkcjonalizm i to nie tylko ten architektoniczny, ale również cechujący oferowane przez nie usługi - tłumaczy Claus Sendlinger, prezes berlińskiej spółki Design Hotels, która [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *