Rachunkowość a kierowanie hotelem

Marta Kuniszyk

Autorka jest doktorem
nauk ekonomicznych,
członkiem zarządu,

dyrektorem ds. finansowych w spółce Orbis Travel.
Wykłada również w Szkole
Głównej Handlowej




Rachunkowość zarządcza, to proces identyfikacji, pomiaru, analizy,
przygotowywania i prezentowania informacji wykorzystywanych
przez zarządzających do planowania, oceny i kontroli działalności hotelu
lub innej firmy




Dokładnie trzy lata temu Hotelarz opublikował pierwszy materiał
dr Marty Kuniszyk dotyczący rachunkowości zarządczej i jej roli w hotelarstwie. Odpowiadając na prośby wielu Czytelników,
dotyczące udostępnienia pierwszych materiałów z cyklu, drukujemy w tym numerze wstęp do rachunkowości zarządczej, który
w pewnym stopniu oparty jest na owym pierwszym materiale.


Informujemy jednocześnie, że począwszy od numeru styczniowego z roku 2005 wszystkie kolejne materiały Marty Kuniszyk są dostępne na stronie internetowej www.e-hotelarz.pl. W planach wydawniczych Hotelarza na najbliższy rok jest również wspólne wydanie wszystkich materiałów opublikowanych w cyklu Rachunkowość zarządcza.




Sprawne funkcjonowanie zarówno pojedynczego hotelu, jak i całej sieci takich obiektów, zależy przede wszystkim od właściwego zarządzania. Musi być ono dostosowane nie tylko do specyfiki działalności, ale i zmieniających się przecież uwarunkowań rynkowych. Proces zarządzania hotelem na każdym szczeblu powinien być wspomagany przez odpowiednie techniki i narzędzia wykorzystywane tak, aby zarządzający mogli oprzeć podejmowane działania na właściwej ocenie sytuacji z uwzględnieniem analizy otoczenia.


Zarządzanie hotelem (siecią hoteli) jest procesem coraz bardziej złożonym - wymaga odpowiedniego oprzyrządowania analitycznego, planistycznego, prognostycznego, wiedzy o hotelu,
- zrozumienia czynników istotnych dla efektywności poszczególnych działań lub rozw [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Marta Kuniszyk

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *