Nowe hotele, nowe trendy

Autor: Andrzej Szafrański
Decyzja o organizacji przez Polskę i Ukrainę Piłkarskich Mistrzostw Europy w roku 2012 spowodowała wyraźne zainteresowanie inwestorów polskich i zagranicznych rynkiem obiektów noclegowych. Jeśli wszystkie zapowiedzi o budowie nowych obiektów zostałyby zrealizowane, baza hotelowa zwiększyłaby się o 22,5 tys. łóżek, czyli o nieco ponad 14 proc.
ht_2007_12-42.jpg

Gdyby deklaracje składane przez inwestorów, którzy chcą utworzyć sieci Chaber czy Comfort Express oraz podobne, ogłaszane w ostatnich latach przez inne podmioty znalazły pokrycie w faktach, to już dziś w Polsce byłoby nie 1,5, ale ponad 2 tys. skategoryzowanych hoteli. Bez wątpienia względnie tanie w budowie i możliwe do szybkiej realizacji obiekty noclegowe, takie jak wspomniany Chaber czy, oparte na modułach i lokalizowane przy stacjach benzynowych, jednostki Comfort Express powstaną. Czy jednak w ilości anonsowanej przez ich pomysłodawców?

Wzrost, ale nie tak dynamiczny

Faktem jest, że polski rynek noclegowy rośnie. Ale nie tak szybko. W najbliższych latach możemy mówić o wzroście liczby hoteli na poziomie 4,5-5proc. W roku 2007 przybyło ponad 50 nowych hoteli. To tylko o kilka obiektów więcej niż przed rokiem.

Według informacji, które posiada Hotelarz, w przyszłym roku pierwszych gości powinno przyjąć około 60 nowych obiektów hotelowych. Jeśli brać poważnie zapowiedzi dużych sieci hotelowych, takich jak Orbis, Hilton, InterContinental, Starwood, mniejszych sieci i inwestorów prywatnych, to w kolejnych dwóch latach może powstawać po około 70 nowych hoteli, by na przełomie lat 2011-2012 dojść do niemal stu nowych obiektów.
ht_2007_12-41.jpg
Może tak być, ale wcale nie musi. Wszak inwestorzy reagują dynamicznie na koniunkturę, co dobitnie pokazał rok mijający. Informacja o organizacji EURO 2012, obecny ruch turystyczny oraz jego prognozy spowodowały gwałtowny wzrost zainteresowania rynkiem noclegowym. Przez media przetoczyła się fala zapowiedzi nowych, czasem bardzo spektakularnych, inwestycji i deklaracje te zaczęły funkcjonować, jako rzeczywistość.

Jednak o wiele rzadziej mówi się i pisze, że rynek nieruchomości związanych z obiektami noclegowymi wyraźnie się ożywił. Wzrosło zainteresowanie zakupem działek, funkcjonujących już obiektów lub obiektów nadających się do adaptacji [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *