Jak i gdzie promować hotel, by zdobyć gościa?

Autor: Wiktor Kołakowski
Internet i polecenie, czyli marketing szeptany są obecnie uważane za dwa najważniejsze kanały promocji hoteli. Globalna sieć i opinie konsumentów są ze sobą ściśle powiązane: to właśnie internet jest pierwszym miejscem, gdzie informacji na temat produktu szukają jego potencjalni nabywcy. Najcenniejszą informację stanowią dla nich opinie innych internautów-konsumentów. Na co zwracać uwagę przy doborze kanałów promocji, co to jest „zerowy moment prawdy”, jak w promocji hotelu wykorzystać nowoczesne technologie – tym kwestiom poświęcony jest jeden z rozdziałów publikacji „Zarządzaniem nowoczesnym obiektem hotelarskim. Księga dobrych praktyk”, która stanowi podsumowanie doświadczeń ponad stu polskich hoteli i obiektów hotelarskich uczestniczących w programie oceny jakości obsługi gości „Złoty Standard”. Znajdują się w niej nie tylko strategiczne zalecenia dla managerów hotelowych, ale też sprawdzone rozwiązania mogące wpłynąć na efektywność działania obiektu hotelowego. Książka zawiera bogaty zbiór opinii ekspertów i praktyków hotelarstwa. Każdy z szesnastu rozdziałów poświęcony jest innemu zagadnieniu związanemu z prowadzeniem obiektu hotelarskiego. Jeden z nich „Jak i gdzie promować hotel, bu zdobyć gościa” publikujemy poniżej. Oprócz niego znajdziemy m.in. rozdziały „Jak prowadzić spójną politykę cenową”, „Jak prowadzić marketing hotelarski w sektorze klienta biznesowego”, „Jak skutecznie promować hotel w internecie”, „Jak właściwie przygotować pokój na przyjęcie gościa”, „Jak prowadzić hotelową gastronomię”, czy „Co jest najważniejsze w obsłudze gościa hotelowego”. Publikacja ukazała się w nakładzie 5 tys. egzemplarzy i trafiła do liderów opinii branży hotelarsko-turystycznej m.in. do miesięcznika „Hotelarz” oraz do laureatów i uczestników programu „Złoty Standard”. Część nakładu dostępna będzie w sprzedaży bezpośredniej prowadzonej przez biuro programu „Złoty Standard”. „W najbliższych latach znaczenie internetu w kształtowaniu zachowań konsumpcyjnych wzrośnie, m.in. z powodu rozwoju technologii mobilnych. Cały czas jednak istotny wpływ na podjecie decyzji o dokonaniu rezerwacji w danym hotelu ma dobrze przemyślana i spójna kampania promocyjna obiektu. Powinna być dopasowana zarówno do możliwości finansowych hotelu, jak i pożądanej przez niego grupy klientów. Warto bowiem promować hotel tylko tam, gdzie przyniesie to efekty. »Wyróżnij się lub zgiń«. Tytuł przełomowej książki amerykańskiego marketera Jacka Trouta mógłby być najkrótszą i jednocześnie najprostszą odpowiedzią na pierwszą cześć pytania zadanego na początku artykułu. Od ponad dwudziestu lat główna myśl publikacji Trouta jest naczelną zasadą marketingową we wszystkich możliwych branżach. Obecnie nabrała znaczenia jak nigdy dotąd. Potencjalny gość hotelu, tak samo zresztą jak i klient supermarketu, ma bowiem w dzisiejszych czasach nie tylko ogromny wybór produktów, usług i ich dostawców. Dzięki nowoczesnym technologiom ma także niemniejszą możliwość dowiedzenia się o nich niemal wszystkiego i podjęcia decyzji o zakupie, zanim wybierze się do sklepu czy biura podróży. Dlatego tak istotne staje się nie tylko właściwe, to znaczy skuteczne, promowanie usług, lecz także przekonujące uzasadnienie dlaczego klient powinien wybrać właśnie tę, a nie inną ofertę.   Przygotuj plan promocji Podstawą skutecznej promocji jest odpowiednie przygotowanie, a następnie wdrożenie i zrealizowanie strategii marketingowopromocyjnej hotelu. – Pierwszym jej krokiem jest stworzenie planu marketingowego, który zawiera szczegółowy harmonogram działań promocyjno-sprzedażowych łącznie z budżetami, jakie będą przeznaczone na ich realizację – wyjaśnia Paweł Skoczylas, kierownik działu sprzedaży i marketingu Parkhotelu Vienna. – Plan jest narzędziem, które pomaga w usystematyzowaniu pracy działu marketingu, ale nie należy traktować go jako coś, czego nie można zmienić bądź poprawić w ciągu roku. Sytuacja na rynku jest na tyle dynamiczna, że niektórych działań po prostu nie da się przewidzieć z dużym wyprzedzeniem. Dlatego plan zawsze zakłada rezerwę budżetową. Często wykorzystuje się ją w nagłych sytuacjach, które mogą skutecznie pomóc w promocji obiektu – tłumaczy Paweł Skoczylas. Na promocję hotelu składają się: reklama (np. w prasie, radiu, telewizji, internecie, ambient czy zewnętrzna), public relations (np. materiały prasowe, wywiady, sponsoring, działalność dobroczynna) oraz promocja sprzedaży (np. pokazy kulinarne, imprezy promocyjne, konkursy, telemarketing). Wykorzystanie wszystkich wymienionych instrumentów w działaniach promocyjnych byłoby jednak zbyt kosztowne i czasochłonne nawet dla największego obiektu. Należy koncentrować się wyłącznie na narzędziach najbardziej efektywnych. Te jednak będą w przypadku każdego hotelu inne, gdyż obiekty różnią się między sobą i to, co sprawdzi się w jednym, okaże się absolutną klapą w przypadku drugiego. Hotel położony w centrum miasta, w dzielnicy pełnej modnych klubów nocnych, warto promować w mediach społecznościowych. Natomiast hotel historyczny mieszczący się w zabytkowym pałacu z dala od zgiełku miasta więcej gości pozyska dzięki promocji w luksusowych magazynach, niż na facebooku. Wśród wszystkich kanałów promocji hotelu managerowie obiektów wyróżnionych godłem »Złotego Standardu« dostrzegają jednak dwa najskuteczniejsze: internet oraz marketing szeptany. Dokładnie takie same kanały komunikacji zostały wskazane przez respondentów w badaniu przeprowadzonym w 2010 r. przez Eurobarometr na temat nastawienia Europejczyków wobec turystyki. Internet jako główne źródło informacji w planowaniu wakacji wskazało 43 proc. respondentów. Jeszcze więcej, bo aż 59 proc., ankietowanych osób z 27 państw członkowskich UE stwierdziło, że najbardziej przekonujące są opi [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




94 odpowiedzi na “Jak i gdzie promować hotel, by zdobyć gościa?”

  1. Grażyna Pacała pisze:

    Według mnie najlepszą formą promocji jest dodanie obiektu do różnych wyszukiwarek jak np. http://www.konferencyjne-obiekty.pl

  2. agent 009 pisze:

    Dobrym i często odwiedzanym miejscem jest strona tanie wypoczywanie na której możesz zareklamować się za darmo.

  3. Mariusz pisze:

    Zgadzam się z Grażyną, jeśli jest możliwość organizacji konferencji w hotelu to świetnym sposobem na zdobycie dużej liczby gości jest promowanie go w serwisach typu: konferencyjne-obiekty.pl.

  4. Polish atractons pisze:

    Najlepiej chyba na stronę tego typu http://www.tanie-wypoczywanie.pl/

  5. Menager pisze:

    4 komentarze i 4 reklamy 2 serwisów 🙂

  6. Zbig pisze:

    Bo jak się nie ma na reklamę to trzeba działać po partyzancku 😉

  7. Joasia pisze:

    http://www.zamek-tuczno.pl nie trzeba szukać daleko polecam 😉

  8. Patrycja pisze:

    My korzystamy z darmowej bazy noclegowej http://taniewakacje.info/ Ludzie często wyszukują noclegów w sieci, dlatego to dobre rozwiązanie. Teraz wszystko dzieje się w sieci, dlatego uważam, że to właśnie tutaj najlepiej się reklamować.

  9. aaa pisze:

    Villa Admirał w centrum Gdyni złóż rezerwację : rezerwacja@admiralvilla.com.pl

  10. Noclegi w Jastarni pisze:

    Ja reklamuję wszędzie gdzie można to zrobić tanio i darmowo. Oczywiście słowa jakich poszukuje klient są bardzo ważne. Np Jastarnia Noclegi itd. ważne jest też podanie adresu jak http://www.nr1jastarnia.pl polecam

  11. wczasy nad morzem pisze:

    http://www.pokojenadmorzem.pl Noclegi i Wczasy w Chłapowie

  12. Darmowa promocja ofert turystycznych pisze:

    Zapraszamy do zamieszczania ofert hoteli, pensjonatów, gospodarstw agroturystycznych. Dodawanie oraz publikacja wpisów jest bezpłatna: http://TuWypoczniesz.pl

  13. Hotel Mazury pisze:

    Ośrodek, którego nie trzeba promować http://www.kormoran-mierki.pl , jak chcecie poczuć klimat w jakim wypoczywali wysocy urzędnicy Państwowi w całkiem nowej odsłonie gorąco polecam.

  14. Domki nad morzem Balfala pisze:

    Można też na forach. Często są tam pytania o noclegi. Poza tym ja swoją stronę http://www.balfala.pl często promuję darmowych serwisach ogłoszeniowych.

  15. Domki nad morzem Balfala pisze:

    Można też na forach. Często są tam pytania o noclegi. Poza tym ja swoją stronę często promuję darmowych serwisach ogłoszeniowych.

  16. kochamy-baltyk pisze:

    Jeśli oferujemy usługi wynajmu pokoi nad naszym kochanym morzem, to ciekawy pomysł na nazwę strony też może okazać się dobrym pomysłem np. http://www.kochamy-baltyk.pl

  17. Hotel Chopin Bydgoszcz pisze:

    Zapraszamy do nowego trzygwiazdkowego hotelu w centrum Bydgoszczy.
    http://www.hotel-chopin.pl/

  18. Martyna pisze:

    Najlepszym sposobem na promocję hotelu czy innego obiektu noclegowego jest dodanie go do dobrego portalu (z odpowiednią renomą i ruchem) skupiającego takie obiekty. Przykładem takiego portalu jest http://www.noclegownia.pl/ gdzie każdy może bezpłatnie dodać informacje o swoim obiekcie noclegowym.

  19. Uireny pisze:

    Witam najlepszym rozwiązaniem aby dobrze wybrać serwisy noclegowe jest wpisanie w Google Noclegi i nazwę swojej miejscowości i we wszystkich wynikach na 1 stronie umieścić swój wpis. Dla przykładu Noclegi Stronie Śląskie. zapraszam do odwiedzenia także mojej strony http://www.uireny.pl. Pozdrawiam

  20. Justyna pisze:

    Ostatnio odkryłam, że pensjonaty wystawiają ogłoszenia o wolnych pokojach na Allegro. Wystawia się takie ogłoszenie jako przedmiot kup teraz – kosztuje to około 15 zł na tydzień. Dopiero testuję ten sposób reklamy, wydaje się obiecujący.
    A mój pensjonat jest na pokoje44.blogspot.com

  21. kojot pisze:

    Można skorzystać z dodawarki do serwisów ogłoszeniowych http://www.ader24.pl

  22. Hotel Emocja SPa pisze:

    Zapraszamy do kameralnego Hotelu Emocja SPA inspirowanego bursztynem. Wypoczywaj w wyśmienitej lokalizacji między morzem a jeziorem!

    http://www.hotelemocja.pl

  23. angelb pisze:

    mozna korzystać z http://noclegi.tomvis.pl/. ogloszenia mozna dodawac juz od zlotowki miesiecznie. korzystna jest tez opcja dodawania krotkich filmikow ktora oferuja.

  24. Pawel pisze:

    I just got a free PSN code from http://psn.freegiftcode.com

  25. Pawel pisze:

    Powiem tak:
    I just got a free PSN code from http://psn.freegiftcode.com

  26. Baga pisze:

    Jak zdobyć lojalnego klienta za 14,90 PLN ?

    To niszowe i efektowne rozwiązanie dla hoteli , pensjonatów, apartamentów oraz innych typów działalności gdzie relacja z klientem jest ważniejsza niż transakcja.

    Już za 14,90 PLN * zdobędą Państwo lojalnego klienta !
    Jak ?
    Wystarczy podarować mu Bagę z logiem Państwa hotelu !

    Gdziekolwiek Państwa klient będzie potem podróżował – wszędzie zabierze Bagę !
    Dzięki temu nie zapomni i wróci !

    To niezawodny sposób na utrwalenie się w pamięci Klienta, darmowa reklama dla Państwa oraz miażdżąca przewaga nad konkurencją !

    *cena orientacyjna – może ulec zmianie – zależy od zamówionej ilości, wzoru, rodzaju tkaniny i sposobu naniesienia loga.

    „ BAGA” jest producentem woreczków podróżnych na bieliznę, rajstopy, obuwie, rękawiczki, szaliki, stroje kąpielowe, skarpetki, apaszki i inne drobiazgi.
    Szyjemy je m.in. z satyny, bawełny, jedwabiu.

    Produkt dedykowany jest osobom ceniącym elegancję, dobry smak i uporządkowaną przestrzeń (nie tylko walizki) oraz pomysłowe rozwiązania w ekskluzywnym opakowaniu.

    Prowadzimy sprzedaż hurtową oraz detaliczną. Klientów hurtowych zapraszamy do kontaktu telefonicznego / e-mail, natomiast klientów indywidualnych do naszego sklepu internetowego http://www.baga.net.pl

  27. Mariusz pisze:

    Zapraszamy do Papuga Park Hotel**** Spa & Wellness o pow. 2400 m2 – tu poczujesz orientalny klimat.
    Nawet krótki pobyt w Wellness Marrakesz jest w stanie zastąpić Twój tygodniowy urlop.
    http://www.papuga.pl

  28. łukasz pisze:

    Jeśli chodzi o wypoczynek nad samym morzem (bo raptem 30 metrów od plaży) w Polsce to polecam trzygwiazdkowy Hotel Rejs http://www.hotel-rejs.pl Hotel typowo pod osoby 50+. Jedzenie do oporu i smaczne.

  29. marko pisze:

    Można skorzystać z dodawarki do serwisów ogłoszeniowych http://tablica24.ovh/

  30. emiliiiiii pisze:

    Jeśli chodzi o promocję hotelu to ważne są ładne zdjęcia. U nas fotografia wnetz zajeła sie Dominika Tatoń http://www.domi-foto.pl/ i naprawde wpłyneło to na ruch w hotelu. Widać ze zdjecia przyciagaja jednak uwage.

  31. NocujnaMazurach.pl pisze:

    Już niebawem ruszamy z portalem jakiego jeszcze nie było. Zachęcam do odwiedzenia naszego profilu na facebooku.
    Jeśli posiadasz miejsca noclegowe to dodaj swój obiekt i zacznij zarabiać http://nocujnamazurach.pl/

  32. WegePensjonat pisze:

    Warto reklamować się z głową i postawić na jakość a nie ilość. Polecam taki darmowy poradnik właśnie w temacie reklamy obiektów noclegowych- http://guide.zapizap.com/informacja-o-poradniku/ Bardzo mi pomógł. Myślałam na początku, że jak się wrzuca swoją ofertę wszędzie gdzie się da to będzie odzew, ale byłam w błędzie- warto poczytać, jako poszerzenie tego artykułu. Ja się w końcu dowiedziałam jakie błędy popełniłam no i staram się ogarnąć temat jeszcze raz.

  33. Do WegePensjonat pisze:

    Prawda. A poradnik całkiem do rzeczy, bardzo fajnie, przystępnie napisany. Polecam też 😉

  34. WegePensjonat pisze:

    Cieszę się, że się przydał. Podzieliłam się nim na kilku forach i wszyscy chwalą, także warto jednak czasem zaglądać do tych wrzucanych linków. Można znaleźć coś przydatnego. 🙂 Pozdrawiam i życzę powodzenia w biznesie w nowym roku.

  35. farka pisze:

    A co jeśli chodzi o ludzi, którzy mają nie hotele, ale jakieś mniejsze domki, czy kwatery prywatne? Czy myślicie, że ogłaszanie się na portalach typu nocujznami.pl czy innych wystarczy? Z doświadczenia wiem, że dobrym narzędziem jest też Allegro.

  36. paulinasz pisze:

    Moja znajoma właśnie ma kilka domków na Kaszubach i próbowała na różnych portalach, ale nocujznami.pl – pierwsze słyszę, muszę jej polecić, bo wygląda profesjonalnie.

  37. Tomek pisze:

    Dodajecie same hotele i pensjonaty, a tak faktycznie każdy powinien sprawdzić co mu się opłaca najlepiej. W artykule wskazano, że trzeba korzystać z najbardziej efektywnych narzędzi. Efektywność ogłoszeń można łatwo sprawdzić za pomocą narzędzia takiego jak Calltracker. Sprawdzacie skąd dzwonią klienci i wiadomo, gdzie warto się ogłaszać.

  38. netka pisze:

    Dzięki dziewczyny! Dzięki Wam znaleźliśmy w ostatniej chwili domek na Mazurach na majówkę:) Super sprawa to nocujznami.pl

  39. Ania pisze:

    Polecam wszelkie strony noclegowe, np. travelomania.pl

  40. Robi pisze:

    No w internecie chyba wiadomo…

  41. mishmashhostel pisze:

    Poszukując noclegu internet jest dzisiaj chyba głównym narzędziem, ja tak właśnie robię dzięki czemu trafiłem na http://mishmashhostel.pl/ z której to oferty skorzystałem. Strony internetowe mają duże znaczenie, ich wygląd, treść i ładna galeria prezentująca hotel na pewno wpływa na wybór noclegu w takim miejscu 😉

  42. Hostel pisze:

    Szczególnie polecam reklamowanie się w serwisach noclegowych przede wszystkim w takich, które są najwyżej w google na dane słowa kluczowe np. noclegi w górach, tanie noclegi Kraków, przykładowe serwisy nocowanie, eholiday, meteor itp. Warto również zainwestować w stronę internetową i dobrze ją pozycjonować pod słowa kluczowe, najbardziej odpowiadają naszej ofercie i przyciągną uwagę klienta. Strona musi być wykonana z prostą nawigacją żeby nie zniechęcała klienta i miała prosty logiczny zawierający wszelkie informacje opis oraz co najważniejsze piękne kolorowe wyraźne grafiki, przypominam, że klient kupuje oczami i coś mu musi wpaść w oko, przykładowa strona internetowa http://www.gorskiwierch.pl/

  43. eNocleg.com pisze:

    Może warto dodać swój obiekt noclegowy na http://www.enocleg.com ? Nowy serwis z bardzo ciekawą formą prezentacji obiektów.

  44. robert pisze:

    Uważam, że nie wystarczy dodawać obiektu noclegowego gdzie popadnie. Lepiej dodać w mniej miejsc, ale zrobić to rzetelnie. W wielu serwisach ogłoszenia są dodane niedbale. Zróbmy ładny opis, dodajmy dobrej jakości zdjęcia, dbajmy o aktualizację treści naszego ogłoszenia. Ile razy to się widzi „weekend majowy 2016”, przeglądając ogłoszenia we wrześniu. Samo to już coś mówi o takim obiekcie turystycznym. Polecam dodać ogłoszenie do portali, gdzie dbają o wygląd i aktualizację ogłoszeń, np. http://www.travelomania.pl

  45. marek pisze:

    Uważam, że dobrym miejscem na promowanie obiektu jest też serwis http://www.tanienoclegi-24.pl

  46. marcin pisze:

    Polecam nowy serwis noclegowy http://sleephel.pl do którego bezpłatnie możesz dodać swój obiekt

  47. pawel pisze:

    Polecam nowy serwis http://www.ogix.pl

  48. Guss pisze:

    a czy np. targi branżowe nie są dobrym miejscem? Nie jest to droga opcja, a trafiamy do sporej liczby osób, trochę nowych kontaktów zdobędziemy, czegoś sie nauczymy i załapiemy nowe trendy 😉 w krakowie w listopadzie są targi horeca, wyposażenie hoteli i gastronomii, byłam już 2 razy i polecam 😉

  49. fred pisze:

    tylko nocuje.net i traviboo.com

  50. Anna Pudło pisze:

    Ciekawym rozwiązaniem w hotelach jest podawanie kawy na wynos w papierowych kubkach z nadrukiem o hotelu. Warto też zaznaczyć, że stawka VAT jest inna na kawę w kubku papierowym (na wynos) niż w porcelanie czyli za różnicę w VAT można powiedzieć
    że kubki i reklama jest za free. A można je zamawiać już od 1000 szt. (www.rainbowcups.eu/pl/content/9-cennik)

  51. Gościniec Pod Gruszą pisze:

    Zapraszamy na Dolny Śląsk, do malowniczej Krainy Wygasłych Wulkanów na kameralne konferencje, gdzie można w spokoju pomyśleć nad promocją 🙂 http://www.gosciniecpodgrusza.pl

  52. Phoebe 13 pisze:

    Mam ten sam problem dopiero zaczynamy i myślę od czego tu zacząć ktoś coś poleci http://phoebe.pl

  53. Pat90 pisze:

    U nas w hotelu chcemy wprowadzić haftowane logo na wyposażeniu dla gości (ręczniki, szlafroki, serwetki itp.). A do tego gadżety z naszym logo – długopisy, smycze na klucze, mydełka. Stałym klientom biznesowym będziemy dawać pióra z grawerem firmowym. Szukamy tylko sprawdzonego producenta. Póki co ceny są zaporowe, więc 17 lutego wybieramy się na targi RemaDays poszukać konkurencyjnej oferty i negocjować maksymalne rabaty.

  54. Zbigniew pisze:

    Od 2013 roku działa nowatorski ogólnopolski system http://www.urloplandia.pl nazywany informatycznym rajem. W jednym miejscu: noclegi, atrakcje turystyczne i gastronomia. Prezentacje obiektów pozwalają na zaprezentowanie się w pełnej krasie.

  55. daga pisze:

    Osobiście uważam, że należy usprawnić działania hotelu. Jeżeli obsługa gości nie jest na wysokim poziomie, wtedy na pewno nasz hotel nie będzie prężnie działał. Dobrze w takich wypadkach postawić na http://www.intelihotel.pl/ Dobre oprogramowanie dla hotelu może załatwić wiele i znacznie pomóc nie tylko właścicielowi, ale przede wszystkim pracownikom w pracy 😉

  56. domki nad morzem balfala pisze:

    Z reklamowaniem się gdzie bądź – bo taki wpis przeczytałam – trochę bym uważała. Ostatnie aktualizacje google sprawiają, że jeśli będziemy mieli dużo śmieciowych linków prowadzących do naszej witryny, a wtedy strona zaliczy poważne spadki.

  57. vindi pisze:

    Promocja tylko przez dodawanie linków do serwisów noclegowych może być nieskuteczna. Właśnie przez zasadę „wyróżnij się albo zgiń”. My w portalu http://goryiludzie.pl staramy się ugryźć inaczej temat reklamowania hoteli i proponujemy im konkursy, w których można wygrać weekend dla dwojga. Dzięki temu można pobudzić zaangażowanie użytkowników i wbić im do głowy informację o istnieniu danego obiektu :-).

  58. Wojtas pisze:

    Warto to ogarnać przez pośredników. Raz, że to gwarancja rezerwacji a dwa że mogą być u nich jakieś fajne promocje. Ja moge polecić ich http://ksservice.pl

  59. Złamana brzoza pisze:

    Tylko nocuje.net i traviboo.com a noclegi w Sopocie to polecam visitsopot.com

  60. Użytkownik pisze:

    A ja ostatnio znalazłam nocleg na portalu innym niż wszystkie: https://visiton.pl/ Szczerze polecam – bardzo przyjemny kontakt z obsługą tego portalu.

  61. Marcin pisze:

    Widzę artykuł na temat promocji a wszyscy wymieniają hotele. Może warto skorzystać z oferty firm np. http://www.profitroom.pl/ ?

  62. Kampanie dla ośrodków wypoczynkowych pisze:

    Promowanie ośrodka wypoczynkowego to nie lada sztuka, my swój na Kaszubach prowadzimy od 22 lat i nie zawsze było słodko. Kiedyś jeszcze za starych dobrych czasów gość sam przyjeżdżał, teraz od kilku lat przy tak potężnej konkurencji nic dobrego się nie zrobi. Znajomy z Gdańska polecił nam agencje reklamową Nakatomi http://www.nakatomi.pl , na początku trochę nas koszty przeraziły po parę tysięcy przez kilka miesięcy szło, ale końcowy efekt świetny. Przy obłożeniu 41% w roku 2015 w 2016 zrobili u nas 72%, ogólnie, dobry pomysł, jak ma się jakieś środki na start. Jak działają, szczerze nie wiem oprócz rzeczy jakie widzę jak prowadzenie facebooka czy jakieś ogłoszenia to reszta to ściśle tajne 🙂 , ale liczy się końcowy efekt. Wydaje mi się, że reklamy kierowane są na rynki zagraniczne, bo mamy wzrost klintów zagranicznych o 80%. Doba agencja pozdrawiam Panią Ewelinę i dziękuję za pomoc takim wpisem.

  63. HiszpaniaGranada pisze:

    Ja oferuję noclegi w Hiszpanii (Granada). Reklamuję się na airbnb i mam też fanpage na FB, skutkuje, FB dobrze prowadzony to połowa sukcesu.
    Pozdrawiam 🙂 https://www.facebook.com/hiszpanianoclegi

  64. Chata Skrzata pisze:

    Ja znalazłam świetną firmę zajmującą się promocją w branży turystycznej. Panowie budują strony www dla agroturystyk w bardzo przemyślany sposób. Najpierw przeanalizowali moich klientów, ich oczekiwania, moje problemy z brakiem klientów po za sezonem letnim, po czym zbudowali mi stronę internetową która rozwiązała wszystkie moje problemy. http://www.tm24h.eu – tu ich znajdziecie. Moje zyski po roku czasu zwiększyły się o 34%. Dla tego polecam serdecznie. Chata Skrzata w Zełwągach.

  65. Marek pisze:

    20 dni bezpłatnie i bez zobowiązań można dodać ofertę na nocpol.pl

  66. Ania pisze:

    W przypadku działalności hotelowej niezwykle ważne jest dobranie odpowiedniej strategii marketingowej. Skuteczność podjętych działań można zmierzyć za pomocą calltrackera. U mnie świetnie się sprawdza 🙂

  67. Izabela pisze:

    Pokoje gościnne La Mare 200 m do plaży polecam. http://www.lamare-wladyslawowo.pl

  68. Katarzyna Z. pisze:

    Skuteczność spotów reklamowych oraz innych form reklamy jest dla mnie bardzo ważną informacją, ponieważ wiem w co warto inwestować. Tak jak już ktoś wspomniał warto poczytać o wykorzystaniu calltrackera – https://calltracker.pl/blog/przyklady-wykorzystania-calltrackera/

  69. Łukasz pisze:

    Jednym ze skuteczniejszych kanałów promocji dla hoteli jest produkt Google Adwords – warto skorzystać z pomocy firmy specjalizującej się w jego obsłudze dla hotelarstwa – http://www.getinweb.pl

  70. saleilokale pisze:

    Największa i najlepsza baza sal do wynajęcia+marketing.Mnóstwo klientów
    http://saleilokale.pl

  71. Agencja Reklamowa Gdańsk pisze:

    Wiele hoteli, pensjonatów czy hosteli współpracuje z agencjami reklamowymi. To jest dobre podejście, bo zajmują się tym profesjonaliści. Nie ma dodatkowych kosztów, bo agencji płaci się za kampanie a nie za wszystko osobno. To jest zaoszczędzenie czasu, pieniędzy i nerwów. Nakatomi to agencja marketingowa, w której znajdują się specjaliści (również z branży turystycznej), którzy profesjonalnie promują firmy. Więcej informacji zapraszamy http://nakatomi.pl

  72. romkaa pisze:

    Na pewno przyda się fanpage na FB 🙂

    ___________________________________
    https://intelihotel.pl/blog/sprawdz-jak-usprawnic-organizacje-oferty-rozrywkowej-twojego-hotelu/

  73. Saleilokale pisze:

    Ja osobiście proponuję 10-letni serwis internetowy http://saleilokale.pl
    W serwisie można zamieszczać rozbudowane wizytówki Hoteli,Restauracji itp…
    Bardzo duże zaplecze stron – forum,katalogi stron,giełda,media społecznościowe.
    Wizytówki na stałe bez limitu dni, mnóstwo funkcji, długa historia na rynku.

  74. celina pisze:

    Karty hotelowe takie jak https://www.automatykahotelowa.pl/produkt/korytarzowy-czytnik-kart/ na pewno również pomogą dobrze prowadzić hotel 🙂

  75. Mariusz pisze:

    Świetna reklama dla hotelu, to marketing internetowy ( seo, ppc, social media ). Ja swoja stronę http://palace-apartments.pl promuje w taki sposób i przybywa klientów.

  76. agent8777 pisze:

    w internecie

  77. Lukas pisze:

    Jak ktoś słusznie napisał, dodanie do wyszukiwarek, na serwisy z ogłoszeniami właśnie na ten cel, turystycznymi, noclegowymi. Ja swój dom wczasowy dodaje na Gufik.pl bo celuje w rodziny z dziećmi a tam właśnie takie ogłoszenia, miejsc dla dzieci głownie, skuteczne a to najwazniejsze

  78. tatianos pisze:

    Są tez takie serwisy jak Gufik , jak macie miejsce polecane dla rodzin z dziećmi warto z nimi nawiązać współprace, nasz pensjonat z Gufikiem współpracuje, wychodzi nam to na prawdę na rękę bo klientów przybyło

  79. Marek pisze:

    Witam, a ja serdecznie zapraszam na wypoczynek do Człuchowa do wspaniałego miejsca na wypoczynek http://www.przyzamku.com Byłem tam z rodziną, i naprawdę czuć klimat historii zamku.

  80. Katka pisze:

    Ja myślę, że konieczne jest prowadzenie dynamicznych działań reklamowych. Nasz hostel korzysta z usług agencji Orchidea Group. Super stronka internetowa, częste postowanie na fanpage’u i organizowanie we współpracy z zespołem z Orchidei ciekawych eventów sprawia, że nasz hostel napędzają nie tylko ci, którzy u nas goszczą na noc, ale także miejscowi, którzy uwielbiają spędzać czas w naszym barze 🙂

  81. Elena pisze:

    My korzystamy z usług firmy eventowej Orchidea Group – dbają o to, aby wszystkie organizowane przez nas eventy i konferencje były naprawdę wysokiej jakości. Poza tym na tym etapie firma bez porządnej strony internetowej nie ma racji bytu. Na szczęście w Orchidei projektują super stronki z własnego pomysłu grafikami. Ich grafik potrafi zrobić dosłownie wszystko! Lepiej zaufać specjalistom i tyle 🙂

  82. Grażyna pisze:

    A ja gorąco polecam: http://www.urloplandia.pl.
    Jest to portal stworzony przez Biuro Podróży Eskapada Słupsk (29 lat w branży).
    Noclegi, atrakcje i gastronomia w jednym miejscu.
    Lata doświadczenia w branży jak i fakt, że Eskapada cały czas działa prężnie na rynku, pomaga obiektom umieszczonym na Urloplandii
    w pozyskaniu nowych klientów.

  83. ABM STUDIO pisze:

    Znaczenie działań promocyjnych wcale nie maleje. Podstawą jest obecnie szybka i nowoczesna strona internetowa.

  84. TuWypoczniesz pisze:

    Coraz mniej serwisów umożliwiających bezpłatną promocję.

  85. Na https://www.polandtrips.co.uk można umieścić reklamy skierowane do gości angielsko języcznych, zapraszamy.

Skomentuj Phoebe 13 Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *