Facebook i TripAdvisor kanałami sprzedaży

Autor: Krzysztof Stęplowski
W ciągu kilku ostatnich lat reklama w wyszukiwarkach stała się dla hotelarzy jednym z najistotniejszych obszarów marketingu online. W tym roku zwrot „Search Engine Marketing” może zyskać kilka dodatkowych znaczeń – swoje nowe wyszukiwarki zaprezentowali bowiem giganci social media: TripAdvisor i Facebook. Rozmawiając z hotelarzami bardzo często otrzymuję pytania o serwisy społecznościowe. Najczęściej są to wątpliwości związane z samą rolą zjawiska: czy hotelarz powinien traktować social media wyłącznie jako obszar budowania tożsamości marki, czy może również jako jeden z kanałów sprzedaży? Najczęściej odpowiadam z dużą ostrożnością. Staram się zwracać uwagę na bezwzględne priorytety marketingu online, którymi dla naszej branży są trzy podstawowe elementy: - dobra strona internetowa, - przemyślane pozycjonowanie organiczne (Search Engine Optimization), - skuteczna, dobrze zoptymalizowana reklama w wyszukiwarkach (wspomniany we wstępie SEM). Bardzo wielu hotelarzy ignoruje znaczenie tych obszarów, prezentując użytkownikom prestarzałe i nieatrakcyjne strony, wydając pieniądze na przypadkowe kliknięcia w AdWords (system reklamy w usługach Google) lub podpisując niekorzystne dla siebie umowy na pozycjonowanie. To problemy, z którymi spotykam się najczęściej – przy nich rozterki związane z social media schodziły dotychczas na plan dalszy. To jednak będzie się musiało zmienić. Dlaczego?   Graph Search od Facebooka Podczas ostatniej konferencji facebooka jego założyciel i szef Matt Zuckerberg zaprezentował nową usługę, jaką już niebawem otrzymają do dyspozycji użytkownicy społecznościowego giganta. Chodzi o Graph Search, czyli wewnętrzną, rozbudowaną wyszukiwarkę facebooka. Określeniem „Graph” (lub Social Graph) określa się system wzajemnych powiązań między użytkownikami facebooka i stopniem ich zaangażowania w różnego typu treści. Owo zaangażowanie odbywać się może na kilka różnych sposobów, choćby poprzez kliknięcia „lubię to”, komentarze, rekomendacje lub aktywność określaną jako check-in, polegającą na ujawnianiu przez użytkowików miejsca aktualnego p [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *