Promocja i zarządzanie restauracją

Kolejne szkolenie w ramach Akademii Hotelarza, które odbyło się 11 kwietnia jak zwykle w hotelu Best Western Felix w Warszawie, poświęcone było „Promocji i zarządzaniu restauracją”. Ponad 20 uczestników, którzy brali w nim udział, wystawiło wszystkim elementom szkolenia minimum 5 w skali 6-punktowej.

 





 

Andrzej Przeniosło, dyrektor generalny 5-gwiazdkowego hotelu Bristol Tradition & Luxury i 4-gwiazdkowego Grand Hotelu w Rzeszowie, posiadający 30-letnie doświadczenie m.in. z hoteli Marriott, Jan III Sobieski i Warszawianka omówił kwestie związane z optymalizacją kosztów działalności gastronomicznej oraz klasyfikacją przychodów z działalności gastronomicznej hotelu. W pierwszym module przedstawił czynniki wpływające na optymalizację kosztów surowca (zakupy, sprzedaż, kontrola); kosztów pracy (wskaźnik labour cost, współpraca ze szkołami, systemy premiowe, outsourcing) i pozostałych kosztów gastronomicznych (leasing bielizny, środki czystości, zróżnicowanie nakrycia w zależności od pory dnia, inwentaryzacja itp.). Z kolei w module poświęconym klasyfikacji przychodów omówił je według kryteriów: punkt sprzedaży (restauracja, lobby bar, klub nocny, room service itd.); źródła przychodu (kuchnia i bar) i segmentacja rynku (gość indywidualny i grupowy). Zapoznał też uczestników szkolenia z zasadami analiz struktury przychodowej, kosztowej i wskaźnikowej.

Marek Szofer, dyrektor gastronomii w hotelu Warmiński w Olsztynie, a wcześniej w Novotelu Poznań i Gdańsk, przedstawił tematy związane z zarządzaniem personelem oraz z promocją restauracji na rynku lokalnym. W pierwszym module omówił m.in. rolę managera w tym procesie, efektywne zarządzanie informacją, delegowanie zadań i outsourcing. W części dotyczącej promocji restauracji przedstawił taki zagadnienia jak specyfika rynku, ceny, konkurencja i marketing.

Na kolejne szkolenie „Jeden dzień życia dyrektora hotelu” w Best Western Felix, zapraszamy 25 kwietnia. Poprowadzą je Elżbieta Nitsze – dyrektor marketingu i sprzedaży sieci Elbest, Ewa Szczepańska – dyrektor hotelu Baltic Plaza w Kołobrzegu i Janusz Mitulski – Partner w międzynarodowej firmie doradczej Horwath

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *