Resident Manager – kto to?

Resident Manager to drugie po Dyrektorze Generalnym najważniejsze stanowisko zarządcze w hotelu sieciowym (w hotelu niezależnym odpowiada mu stanowisko Dyrektora Operacyjnego albo właśnie z-cy Dyrektora Generalnego). A skoro drugie to – wiadomo – zawiera w sobie odpowiedzialność za niepopularne zadania, które Osoba Numer Jeden może delegować na swojego zastępcę. Innymi słowy – Resident Manager to człowiek od trudnych zadań.

 

Aby zrozumieć istotę funkcjonowania Resident Managera w hotelu takim jak Bristol trzeba wiedzieć, że jest to człowiek ściśle powiązany ze wszelkimi działaniami operacyjnymi. Z jednej strony jest pracownikiem reprezentującym hotel w codziennej pracy, a więc automatycznie jedną z jego twarzy, z drugiej – stoi za wieloma procesami, o których gość wchodzący do hotelu nie ma pojęcia. I dobrze, że nie ma, bo gdyby o nich wiedział, oznaczałoby to, że procesy te nie funkcjonują właściwie.

Dlatego Resident Manager może być postrzegany jako bohater drugiego planu, będący jednocześnie zawsze na linii frontu i mający oczy dookoła głowy. Bo takie jest jego zadanie: czuwać i kontrolować, wprowadzać ulepszenia i być obecnym tam, gdzie dzieje się coś ważnego.

 

Przykład i odpowiedzialność

Poza tym, że podstawową rolą Resident Managera jest bycie zastępcą Dyrektora Generalnego, poprzez uzupełnianie jego funkcji i działanie w jego imieniu jest on także osobą odpowiedzialną za budowanie zespołu i dawanie przykładu pracownikom. Dlatego tak ważna w tej pracy jest właściwa postawa, która z założenia powinna stanowić wzór do naśladowania. Bo jeżeli Resident Manager robiłby coś niezgodnego z procedurą, nikt by się do niej nie stosował. Wprowadzając w życie nowe standardy, powinien odpowiednie zmiany i przyzwyczajenia zacząć wprowadzać u siebie, zanim zacznie wymagać tego od innych.

Ponieważ jest współodpowiedzialny za działalność całego hotelu, musi codziennie przyswajać duże zasoby nowej wiedzy. Współpraca z każdym działem, znajomość wszystkich projektów będących w toku i kontrolowanie ich przebiegu, wymagają ponadto nieustannej pracy z ludźmi i stałego zbierania informacji w obrębie całego hotelu oraz późniejszej ich analizy. Wymaga to skupienia i konc [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Wojciech Białecki, Resident Manager hotelu Bristol, a Luxury Collection Hotel Warsaw

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *