Światło też buduje hotel

Autor: Marek Marciniec
Podstawowym zadaniem hotelu jest stworzenie gościowi poczucia, że przebywa w domu, w miejscu przyjaznym i gościnnym, którego atmosfera jest w stanie zapewnić dobre samopoczucie. Klimat i nastrój hotelu powinny zachęcać do ponownej wizyty. Kluczową rolę w budowaniu tego wizerunku spełnia oświetlenie O atrakcyjności hotelu stanowi przede wszystkim wizerunek recepcji, lobby, pokoju i łazienki oraz restauracji i baru. Pamiętajmy jednak, że wszystko, co postrzegamy i jak postrzegamy w naszym otoczeniu, zależy od światła. Jakość i rodzaj oświetlenia decydują o tym, jakie jest pierwsze wrażenie gościa wchodzącego do holu głównego i recepcji. Atmosfera i klimat pokoju w dużej mierze budowany jest przez światło, a czystość i funkcjonalność łazienki wprost od światła zależy. Całości dopełnia iluminacja zewnętrzna budynku hotelowego, która w sposób atrakcyjny zaprasza gościa. Pierwsze wrażenie Hotelowe lobby jest pełne życia przez 24 godziny na dobę. Jest miejscem, gdzie wszyscy goście hotelowi spotykają się w celach biznesowych, jak i towarzyskich. A zatem jest to bardzo ważne, by nadać temu miejscu wyjątkową atmosferę, która zachęci do spotkań, formalnych bądź nieformalnych. Kluczowym elementem jest w tym przypadku dobór oświetlenia w oparciu o połączenie światła naturalnego ze sztucznym tak, aby bez względu na porę i cel spotkania, goście czuli się zrelaksowani i spokojni:
  • oświetlenie lobby kreuje przyjazną atmosferę i odzwierciedla tożsamość hotelu,
  • dobre zaprojektowanie oświetlenia pomaga gościom, jak i obsłudze w orientacji na terenie hotelu (jaśniejszy obszar recepcji prowadzi gości w odpowiednim kierunku).
Ze względu na swoje nieustanne funkcjonowanie i potrzebę zagwarantowania wyjątkowego efektu wizualnego, miejsce to również generuje wysokie koszty utrzymania i zużycia energii. Na szczęście właściwa inwestycja w odpowiednie oświetlenie nie tylko wzbogaci efekty wizualne, ale także zoptymalizuje koszty związane z utrzymaniem oświetlenia. Problem wysokich kosztów zniknie! Recepcja jest miejscem, gdzie goście dopełniają swojego pierwszego wrażenia o hotelu. Jest to miejsce, w którym bez wątp [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *