Kwiecień 1972

Hilton powiększa imperium

 

Po wykaraskaniu się z kłopotów czasu Wielkiego Kryzysu Conrad Hilton zaczął kupować kolejne hotele w drodze do przejęcia Waldorf-Astorii w Nowym Jorku – hotelu jego marzeń. Kolejny odcinek autobiografii „By my guest” Hiltona.

 

SZTUKA NEGOCJACJI

„Zaproponowano mi kupno hotelu Town House położonego przy pięknym bulwarze w Los Angeles. Byłem zdziwiony, że taki piękny hotel jest do sprzedania i mój zmysł handlowy kazał mi być ostrożnym”. Na miejscu Hilton zorientował się, że hotel stoi niemal pusty, a większość Amerykanów boi się przyjeżdżać do Kalifornii ze względu na obawy przed atakiem Japończyków (było to podczas II wojny światowej, niedługo po po Pearl Harbour). „Wartość tego obiektu wynosiła 3 mln dol. Postanowiłem prowadzić interesy jakby nie było wojny. Zaczęły się targi. Ja pierwszy miałem wymienić sumę. – 750 tysięcy – powiedziałem na początek. Właściciel zawył, tak jak powinien zawyć każdy na jego miejscu i zaproponował 925 tysięcy. Zauważyłem, że hotel jest pusty i że przekonałem się o tym naocznie. Opuścił więc do 900 tysięcy, ja podniosłem do ośmiuset. Ostatecznie ustaliliśmy cenę na 850 tysięcy dolarów i kupiłem hotel. Wprowadziłem parę innowacji, jak korty tenisowe, basen pływacki z plażą z białego morskiego piasku i hotel okazał się prawdziwą kopalnią złota, szczególnie wtedy, kiedy ludzie otrząsnęli się z paniki.

 

HILTON I CHIHUAHUA

„Założy

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *