Konferencja w hotelu

Autor: Andrzej Szafrański
Kontynuując cykl poświęcony współpracy obiektów noclegowych z mediami, tym razem chcemy skoncentrować się na konferencjach prasowych. Są one nieodłącznym elementem kontaktów z dziennikarzami. Jednak żeby zorganizować konferencję, trzeba mieć wyraźny powód

ht_2008_02-60.jpg

Konferencje prasowe to dla wielu hoteli codzienność. Jednak obserwowana z innej strony niż przedstawiana w niniejszym materiale. Hotele są bowiem najczęściej zarówno miejscem, jak i podwykonawcą konferencji prasowych organizowanych przez inne firmy lub agencje public relations. Rzadziej zdarza się, by hotel sam był i organizatorem, i przedmiotem takich konferencji. W powszechnej opinii konferencje prasowe są najłatwiejszą formą współpracy z mediami. Otóż absolutnie nie zgadzam się z tym twierdzeniem.

Najłatwiejszą i najprzyjemniejszą formą mogą być spotkania prasowe - jednak pod warunkiem, że zostaną odpowiednio przygotowane. Luźniejsza od konferencji prasowych formuła takich spotkań pozwala na wzajemne poznanie się. A jeśli po spotkaniu zaproponujemy dziennikarzom wspólną zabawę, np. kręgle lub dart', to możemy liczyć nawet na zaprzyjaźnienie się z przedstawicielami mediów. űeby konferencja prasowa była udana, i licznie reprezentowana przez przedstawicieli mediów, ważki musi być powód jej zorganizowania.

Z tematami konferencji nie mają zazwyczaj problemu duże, międzynarodowe sieci hotelowe. Prezentacja wyników finansowych, zmiany personalne, korekty wystroju wnętrz lub strategii, plany inwestycyjne czy wizyta "szefa szefów" zawsze mogą się stać doskonałą okazją do zwołania konferencji prasowej. W przypadku dużych graczy na rynku lub silnych ogólnoświatowych marek naprawdę wystarczy błahy powód, by organizując konferencję, mieć pewność, że dziennikarze stawią się w komplecie, a po imprezie odnotujemy odpowiedni odzew w mediach.

Konferencja prasowa
Konferencja prasowa jest jednym z instrumentów public relations. Celem zorganizowania konferencji jest zazwyczaj przekazanie mediom ważnych i aktualnych informacji. W zależności od skali przedsięwzięcia, czas przeznaczony na przygotowanie konferencji szacuje na się kilka tygodni do nawet kilku miesięcy

Spotkanie z powodem

Niestety, mniejszy ma zawsze gorzej, co w praktyce oznacza ni mniej ni więcej tylko to, że mniejsze hotele, zlokalizowane w mniejszych miastach, muszą mieć bardziej ważkie powody do zorganizowania konfere [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

1 komentarz do “Konferencja w hotelu

Skomentuj Grażyna Pacała Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *