Dofinansowanie unijne Polski zachodniej

Autor: Jan Kordasiewicz
Jan Kordasiewicz
Autor jest wspólnikiem w
Kancelarii Doradztwa Gospodarczego Cieślak & Kordasiewicz.
Specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorstw w zakresie pozyskiwania dofinansowania zewnętrznego, ze szczególnym uwzględnieniem sektora turystycznego oraz sportowo-rekreacyjnego

Zróżnicowane zasady pomocy udzielanej przedsiębiorcom (niejednolite wielkości i poziomy dofinansowania) wymagają wcześniejszego przeanalizowania szans pojawiających się na dokapitalizowanie działań inwestycyjnych firmy w zakresie rozwoju działalności turystycznej. Dziś o możliwościach stworzonych przedsiębiorcom prowadzącym działalność w regionach zachodniej Polski tj. w województwie lubuskim, wielkopolskim oraz zachodniopomorskim

Podobnie jak w przypadku innych regionalnych programów operacyjnych z aplikowania zostały wykluczone duże przedsiębiorstwa. Trzymając się przyjętego schematu, skoncentrujemy się wyłącznie na dotacjach inwestycyjnych, a pominiemy projekty związane z szeroko rozumianym doradztwem na rzecz firm, działalnością badawczo-rozwojową lub internacjonalizacją.

WOJEWÓDZTWO LUBUSKIE

Rodzaje projektów

Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubuskiego zakłada bezpośrednią pomoc inwestycyjną dla przedsiębiorstw w ramach priorytetu II: Stymulowanie wzrostu inwestycji w przedsiębiorstwach i wzmocnienie potencjału innowacyjnego. Niestety, sektor turystyczny nie uzyskał w ramach omawianego programu tzw. działania, które przeznaczone byłoby dla firm prowadzących działalność gospodarczą w obszarze hotelowym, gastronomicznym czy też sportowo-rekreacyjnym.


ht_2008_02-50.jpg

Oznacza to, że hotelarze będą musieli rywalizować z innymi firmami prowadzącymi działalność w najróżniejszych obszarach - zarówno w wyspecjalizowanej produkcji, jak też w popularnych usługach. Ze względu na potencjał rozwoju przedsiębiorstw, władze województwa lubuskiego zdecydowały się na wprowadzenie podziału działań dla mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich firm - umożliwiającego dostosowanie podejmowanej inwestycji do stopnia rozwoju przedsiębiorstwa.

Żaden z omawianych regionów nie zdecydował się na wprowadzenie odrębnego działania dla przedsiębiorstw prowadz
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *