Czego klienci szukają w SPA i jak ich zadowolić? (Cz. 1)

Zuzana Decker,
Aqua Concept s.r.o.

Od czasów imperium rzymskiego, kiedy to funkcjonowały pierwsze "zakłady" oferujące odnowę dzięki działaniu wody, będące protoplastami dzisiejszych SPA, wiele się w tej dziedzinie zmieniło. Klienci poszukują sposobu na odprężenie przez kilka dni, dzień lub zaledwie kilka godzin. Swą ofertę do tych wymagań przystosowały nie tylko nowoczesne centra SPA, ale i starsze ośrodki, które kiedyś dysponowały jedynie ofertą terapii.


ht_2008_02-34.jpg
Podstawą usług SPA jest woda. Ze względu na swe własności fizyczne daje ona szerokie możliwości wykorzystania podczas zabiegów w postaci płynnej, gazowej oraz stałej


Dziś można w nich skorzystać z oferty zabiegów, które sprawiają, że ciało jest piękne oraz odprężone. Przypatrzmy się bliżej pierwotnym usługom, które są podstawowe dla klientów hotelowych SPA. Na pierwszy ogień weźmy ofertę produktów skupionych wokół wody oraz cichego i spokojnego otoczenia. Ze względu na swe właściwości fizyczne woda występuje w trzech postaciach: płynnej, stałej i gazowej. Z tego względu możemy ją zatem nazwać "trylogią", którą powinniśmy jako klienci odnajdować w ośrodkach SPA.

Woda jako płyn

Ciepła woda, którą czuć dookoła ciała, woda która redukuje efekty ciążenia, woda która masuje - hydroterapia zawsze była podstawowym zabiegiem dla osiągnięcia wellnessu. Indywidualne kąpiele dawniej znane z walorów leczniczych (kąpiele w wodach termicznych lub morskich, kąpiele w wodach ciepłych i zimnych - dr. Kneippa) wzbogaciły się o nową przestrzeń usług w postaci masaży, basenów wielofunkcyjnych (hydromasaże, głowice wody i powietrza pod ciśnieniem), które jeszcze do niedawna stanowiły podstawowe wyposażenie ośrodka SPA i wellnessu.

ht_2008_02-35.jpg

Z czasem jednak oferta firm produkujących wanny poszła w kierunku domowych SPA i w tym zakresie kąpiel typu SPA we własnej wannie stała się konkurencyjna wobec klasycznej kąpieli z hydromasażami w ośrodku SPA. Kąpiele te stały się przez to i mniej atrakcyjne i prestiżowe, a nawet powiedziałabym, że straciły dużą część swojej magii. Czy SPA hotelowe powinny z tego powodu zrezygnować z usług kąpieli we własnych SPA? Odpowiem, że nie, absolutnie. Kąpiel SPA sprawia przyjemność każdemu, a naw [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *