Więcej portali niż rezerwacji?

Autor: Piotr Lutycki
W krajach o rozwiniętych rynkach hotelarskich internet staje się podstawowym kanałem sprzedaży pokoi hotelowych. W Polsce, mimo iż coraz więcej obiektów noclegowych wprowadza sprzedaż przez internet, a kolejne wchodzące na rynek portale oferują hotelom pośrednictwo, ta forma zdobywania klientów wydaje się pewnym obowiązkowym ale jednak tylko dodatkiem do tradycyjnych kanałów

ht_2008_04-23.jpg


Dzięki internetowi gość może zarezerwować nocleg online poprzez witrynę własną obiektu lub za pośrednictwem jednego z portali rezerwacyjnych. Służą temu serwisy i platformy rezerwacyjne online. Najlepiej gdy rezerwacji może on dokonać w czasie rzeczywistym, czyli właśnie online, na stronie rezerwacyjnej dołączonej do witryny danego obiektu noclegowego. Jeśli gość dokonuje rezerwacji w czasie rzeczywistym, to powinien otrzymać informację dotyczącą dostępności miejsc w danym obiekcie oraz aktualnej ceny w chwili zadawania pytania o rezerwację.

I dlatego hotele, które chcą zdobywać klientów i być wiarygodnymi, powinny dbać o stałą aktualizację danych. Jeśli bowiem okaże się, że ceny rzeczywiste są faktycznie inne niż podane na stronie, bo hotel ich nie zaktualizował, to jeśli nawet nie straci klienta, to z pewnością wizerunek. Dziś za pośrednictwem strony rezerwacyjnej dołączonej do witryny można także sprawdzić dostępność wielu usług w danym obiekcie, bo w końcu powstają one po to, aby gość nie musiał korzystać już z innych źródeł informacji czy form łączności. Platformy rezerwacyjne to jednocześnie jedna z najbardziej efektywnych form promocji pojedynczego hotelu czy sieci obiektów.

Na co powinien zwrócić uwagę hotel, przygotowując się do podpisania umowy z portalem rezerwacyjnym?

Tomasz Domżalski, dyrektor marketingu portalu easygo.pl.: Z całą pewnością na zasięg potencjalnego integratora. Czy ma on tylko swoją domenę, czyli w praktyce jeden kanał, czy alternatywnie także setki afiliantów. Szeroki dostęp do naszego produktu zawsze będzie lepszy. Trzeba jednak umiejętnie
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *