Sound Garden – samoobsługowy hotel w Warszawie

17 czerwca otwiera się pierwszy samoobsługowy hotel w stolicy – Sound Garden z 206 pokojami, połączony z Sound Garden Conference Center w ramach kompleksu Business Garden przy ul. Żwirki i Wigury. Spośród innych obiektów wyróżnia go innowacyjny koncept tematyczny – muzyczny (na każdym piętrze można posłuchać innego rodzaju muzyki) i designerski.


Sound Garden jest przykładem nowatorskiego podejścia do biznesu hotelarskiego. Innowacyjność całego kompleksu to m.in. koncept tematyczny, skupiający się na dźwięku i muzyce. Na każdym z pięciu hotelowych pięter będzie można posłuchać innego rodzaju muzyki, a gość sam zadecyduje, w jakim klimacie najbardziej lubi wypoczywać: jazz, pop, rock, odgłosy natury lub cisza. W pokoju może wybrać spośród propozycji z danego gatunku i słuchać wyselekcjonowanych przez siebie przebojów. W lobby i na poziomie konferencyjnym dominował będzie styl lounge i klasyczny. Nazwy dziewięciu sal konferencyjnych nawiązują do świata muzyki, a znakiem rozpoznawczym piętra konferencyjnego będzie wielkoformatowa fotografia Królewskiej Orkiestry Symfonicznej przy Pałacu w Wilanowie, z którą Sound Garden współpracuje przy wielu projektach.

Rezerwacji w Sound Garden można dokonać, wykorzystując intuicyjną internetową lub mobilną aplikację. Zamiast tradycyjnej recepcji w hotelowym lobby znajdą się elektroniczne kioski, przy użyciu których goście zameldują się, zapłacą za pobyt i e-mailem otrzymają fakturę. W tym samym lobby w strefie Grab & Go będą mogli zjeść zdrowe śniadanie. W pokoju, wykorzystując inteligentny pulpit, goście mogą m.in. sterować oświetleniem, roletami, czy naładować własne urządzenia. Centrum dowodzenia stanowi także telewizor z interaktywną telewizją i muzyką. Cały obiekt objęty jest bezpłatnym dostępem do WiFi o najszybszym w mieście łączu. Standardowym wyposażeniem w pokojach są żelazko, deska do prasowania i suszarka. Zastosowany typ projektu pokoju często określany jest jako kompaktowy, ponieważ przestrzeń została zaplanowana optymalnie, np. schowek na dodatkową walizkę wysuwa się spod łóżka. Koncepcja samoobsługi zakłada zminimalizowanie czasu, który gość, w szczególności biznesowy, poświęca na realizację hotelowych procedur, oraz ceny. – Nasza oferta obejmuje wyłącznie usługi, których gość naprawdę potrzebuje. To do ich realizacji i jakości przykładamy największą wagę, oszczędzając na tym, co zbędne w prowadzeniu nowoczesnego hotelu. Projektanci wykorzystali każdy metr przestrzeni pokoju, aby gość miał wszystko na wyciągnięcie ręki – podkreśla Miłosz Stanisławski, dyrektor sprzedaży i marketingu.

Inwestorem całego kompleksu jest spółka SwedeCenter, nieruchomościowa odnoga szwedzkiego koncernu IKEA, która uruchomiła już udany Mera Hotel & SPA w Sopocie. Nie dziwi więc, że Sound Garden Hotel jest przyjazny środowisku, co potwierdza m.in. certyfikat LEED przyznany kompleksowi Business Garden. W projekcie zostały wykorzystane naturalne materiały – szkło i drewno, energooszczędne i naturalne oświetlenie, wdrożono instalacje oszczędzające wodę i ponownie wykorzystujące deszczówkę.

– Jesteśmy pierwszym hotelem SMART w Warszawie. Realizacja naszej koncepcji mieści się w hasłach: Saving time, Music-designed, Affordable, Responsible for environment, Trendcreating – podkreśla Miłosz Stanisławski. Pierwszym i na razie jedynym hotelem tego typu w Polsce jest PURO Hotel we Wrocławiu, który należy do innego skandynawskiego inwestora – funduszu Genfer.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *