Reklama bannerowa – nowe możliwości WWW

Autor: Krzysztof Stęplowski
Usługi i oferty turystyczne doskonale sprzedają się za pomocą atrakcyjnych zdjęć – właśnie dlatego hotelarze powinni korzystać z reklamy banerowej online. Wbrew pozorom i stereotypom może być ona zaskakująco skuteczna. W wielu raportach poświęconych kampaniom banerowym znajdziemy opis zjawiska określanego jako banner blindness. Chodzi o intuicyjne omijanie wzrokiem miejsc, w których najczęściej trafiamy na reklamy – migające, inwazyjne, irytujące. Zgodnie z tą teorią standardowe reklamy banerowe są nieskuteczne – użytkownicy nauczyli się bowiem nie zwracać na nie uwagi. A jeśli wyświetlimy reklamę zgodną z tym, czego szuka lub niedawno szukał użytkownik? Reklamę zgodną z jego zainteresowaniami? Czy statystyki poszybują w górę? Sprawdźmy, w jaki sposób hotelarze mogą się o tym przekonać.   AdWords to nie tylko tekst W ciągu ostatnich miesięcy pomagałem optymalizować budżety reklamowe w wielu różnych hotelach. W większości z nich system AdWords traktowany był wyłącznie jako usługa pozwalająca emitować tekstowe reklamy w wynikach wyszukiwania Google. Reklama banerowa – jeśli w ogóle brano ją pod uwagę – „organizowana” była we współpracy z zewnętrznymi serwisami lub portalami, które narzucały obiektom model rozliczeniowy CPM (Cost Per Mille). Zgodnie z tym rozwiązaniem płacimy konkretne pieniądze za wcześniej ustaloną ilość wyświetleń banera. Dopiero po zakończeniu kampanii jesteśmy w stanie w pełni ocenić jej skuteczność – dzieląc wydane środki przez liczbę uzyskanych kliknięć. Wielu hotelarzy z rozczarowaniem opowiadało mi o kliknięciach wartych 8, czasem nawet 15 zł. Kliknięciach, które nie przyniosły żadnych bezpośrednich rezultatów. Tymczasem system AdWords pozwala emitować nie tylko reklamy tekstowe, ale również reklamy banerowe oraz video. Rozliczane są one w korzystnym dla nas modelu CPC (Cost Per Click) – płacimy więc wyłącznie za kliknięcie. To doskonałe rozwiązanie, w niektórych przypadkach kampania display opiera się bowiem na wyświetleniach (np. kampania wizerunkowa). A za te w AdWords nie płacimy. Decydując się na uruchomien [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *