Kredyt czy leasing

Autor: Andżelika Borowska

Sposobów finansowania inwestycji i wyposażenia w branży hotelarskiej jest wiele, a liczba produktów dostępnych na rynku – duża. W ostatnich latach popularne były różnego rodzaju fundusze z Unii Europejskiej, jednak z czasem, gdy wolumen funduszy malał, inwestorzy zaczęli poszukiwać innych rozwiązań. Do nich należy leasing.


Kredyt czy leasing – przed takim wyborem staje wielu właścicieli hoteli dokonujących wyboru finansowania. Odpowiedź brzmi: jedno i drugie – w zależności od przedmiotu finansowania, rodzaju inwestycji i kondycji finansowej samego inwestora.

 

Kupić czy pożyczyć?

Wyboru należy dokonać mądrze, uwzględniając wszystkie parametry, umożliwiając zachowanie płynności w firmie i nie narażając się na ryzyko przeinwestowania, co nie jest takim rzadkim przypadkiem w hotelarstwie. Niestety, w dzisiejszych czasach okazuje się, że wielu właścicieli hoteli wpada w pętle finansową, bo swoich wyborów dokonało w sposób nieprzemyślany.

Nie zawsze „mieć” przedmiot jest korzystnym rozwiązaniem. Z różnych względów opłaca się go tylko użyczać od firmy leasingującej. Leasingiem użyczamy przedmiot, kredytem go nabywamy. Bardzo istotny z punktu widzenia finansowania w formie leasingu jest sam leasingobiorca. Firmy leasingowe zwracają uwagę na zdolność do spłaty leasingu bazując nie tylko na obrotach firmy, ale na jej rentowności i wypracowanym zysku. Dlatego bardzo ważne jest przygotowanie dokumentów, sprawdzenie czy uzyskany leasing nie zachwieje naszą kondycją finansową. Wielu klientów nie wie, jakie przedmioty może wyleasingować, a jakich nie. Dlatego chcąc uzyskać finansowanie bardzo ważna jest porada eksperta w tej dziedzinie.

 

Co można wziąć w leasing? Wszystko

Nie każdy wie, jakie przedmioty może poddać leasingowaniu, a ta niewiedza prowadzi do tego, że cała gotówka zostaje ulokowana w nowym zakupie. Po co jednak wydawać swoja gotówkę, skoro można ją zainwestować w co innego? Leasingować można prawie każdy przedmiot będący środkiem trwałym, dla przykładu:

- Gastronomia (meble, piece, kuchenki mikrofalowe, urządzenia chłodnicze i inne elementy wyposażenia)

- IT (telewizory, komputery, oprogramowanie, system parkingowy i inne elementy wyposażenia IT, monitoring)

- samochody (osobowe i dostawcze)

- klimat

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *