Hotel w koncepcji sustainability

Ziemia stanowi izolowany system o ograniczonej ilości zasobów, coraz bardziej niszczony przez człowieka. Wzrastająca na świecie produkcja oraz konsumpcja dóbr jest źródłem globalnych zagrożeń ekologicznych oraz społecznych. Stąd tak ważna jest idea zrównoważonego hotelarstwa, angażująca je w działania proekologiczne, ale i prospołeczne.


Obecnie w globalnym rozrachunku eksploatacja natury przekracza jej możliwości o około 20 proc. Co więcej, zużycie zasobów i emisja zanieczyszczeń będą się podwajać co 28 lat, a to oznacza, że po 280 latach osiągną wielkość tysiąc razy większą niż dziś. Nie mniej istotne są problemy społeczne (ubóstwo, choroby, narkomania, alkoholizm, przestępczość, bezrobocie i inne), występujące we wszystkich regionach.

 

Zrównoważone hotelarstwo

Globalne zagrożenia ekologiczne i społeczne zmuszają do przyspieszenia działań mających na celu wdrażanie koncepcji sustainability. Koncepcja ta, respektująca zasady zrównoważonego rozwoju (sustainable development), nakazuje uwzględnianie potrzeb ludzkości bez czynienia szkód przyszłym pokoleniom. Postuluje równoważenie celów ekonomicznych, ekologicznych i społecznych. Wzorzec rozwoju, który szkodzi środowisku naturalnemu i ludziom, zastępuje wzorcem zrównoważenia. A to oznacza konieczność przekształcania tradycyjnej produkcji i konsumpcji w ich zrównoważone odpowiedniki.

Hotelarstwo jako ważny obszar działalności gospodarczej powinno być włączone w ten nurt przekształceń. Koncepcja zrównoważonego hotelu realizuje się całościowo w zakresie infrastruktury, wyposażenia, dóbr wchodzących i zasobów ludzkich. Pojęcie zrównoważonego rozwoju znacznie wykracza poza obszar ekologii. Personel zrównoważonego hotelu nie tylko jest zorientowany proekologicznie, lecz również angażuje się w rozwiązywanie problemów społecznych

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Arnold Pabian, Barbara Pabian

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *