Silna marka hotelu

Autor: Michał Fortuniak
Jednym z ważniejszych elementów decydujących o szeroko rozumianym sukcesie każdego obiektu jest jego marka. Oczywiście równie ważne są takie cechy hotelu, jak jego położenie, sezon, jakość usług czy polityka sprzedaży. Niemniej, to właśnie marka może stanowić „języczek u wagi”, dlatego warto głębiej zastanowić się nad jej znaczeniem. Na markę obiektu i jej postrzeganie składają się trzy podstawowe elementy – „opakowanie", rynkowy wyróżnik i zaufanie. To decyduje, czy goście chcą się z nią utożsamiać, czy chcą skorzystać z jej usług i ile są w stanie za nią zapłacić. Opakowanie to nazwa, logo i identyfikacja Oczywistym elementem marki, nad którym każdy hotelarz ma (albo powinien mieć) 100-procentową kontrolę, jest jej „opakowanie”. Pod pojęciem tym rozumiemy nazwę i logo obiektu, identyfikację wizualną oraz wszelkie materiały marketingowe wypuszczane przez hotel, w tym przede wszystkim jego stronę internetową. O ile w ostatecznym rozrachunku kwestie związane z postrzeganiem marki przez klientów i gości są sprawą subiektywną, złożoną i nie całkowicie zależną od hotelu, o tyle „opakowanie" powinno być zawsze nienaganne i starannie przemyślane. „Opakowaniem” stanowi bardzo istotny element pierwszego wrażenia, dlatego powinno być zawsze absolutnie dopracowane przez hotel. Ale z drugiej strony stosunkowo najłatwiej jest o nim zapomnieć. Oczywiście dużą umiejętnością jest zdobycie się na obiektywizm, który pozwoli krytycznie spojrzeć na elementy naszego „opakowania”. Często konserwatywne podejście do sprawy i przywiązanie do przyjętego status quo, nie pozwalają dostrzec mankamentów naszego wizerunku. Warto również pamiętać o tym, że czas biegnie nieubłaganie, a coś co było perfekcyjne kilka lat temu, dziś jest już prawdopodobnie przestarzałe. Rynkowy wyróżnik Kluczowym elementem, decydującym o sukcesie danego hotelu, jest umiejętność znalezienia dobrego rynkowego wyróżnika. To właśnie wyróżnik decyduje o tym, dlaczego 4-gwiazdkowy hotel A będzie wybierany chętniej niż tej samej klasy obiekt B. Zdecydowanie najwygodniej zaprojektować dobry wyróżnik na etapie planowania budowy nowego obiektu – w takim przypadku ograniczenia są zdecydowanie najmniejsze. Tropem wyróżnika architektonicznego podążali właściciele amerykańskiego Paris Las Vegas z repliką Wieży Eiffla, południowokoreańskiego Sun Cruise Resort w kształcie statku wycieczkowego, czy – szukając przykładu już nieco bliżej – twórcy koncepcji PURO Hotelu wyraźnie podkreślający aspekt technologiczny obiektu. Marka z dobrym wyróżnikiem to marka, która zapada silnie w pamięć! Konstruując wyróżnik warto pamiętać o tym, by był dopasowany do naszej grupy docelowej. Dobrym przykładem jest poznański hotel IBB Andersia i jego biznesowy modern design, czy wrocławski Hotel im. Jana Pawła II, którego wyróżnikiem stała się sama nazwa. Hotelarzom często trudno jest znaleźć jeden główny wyróżnik, który będzie [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

1 komentarz do “Silna marka hotelu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *