Jak budować lojalność wśród pracowników hotelu?

Autor: Anna Kiełczewska
Hotelowy rynek pracy rozwija się i zmienia. Pojawiają się nowe hotele, a wraz z nimi… trudności ze znalezieniem atrakcyjnych kandydatów do pracy. To powoduje, że pracodawcy coraz częściej konkurują między sobą o utrzymanie w hotelu doświadczonych i wykwalifikowanych pracowników, którzy w dużej mierze decydują o sukcesie hotelu. Jak zatrzymać wartościowych pracowników, aby chcieli związać się z naszym hotelem na dłużej? W coraz mniejszym stopniu czynnikiem wpływającym na lojalność pracowników jest oferowane wynagrodzenie. Owszem, w przypadku rynków, gdzie kandydaci dokonują wyboru pomiędzy krajowymi a zagranicznymi ofertami pracy na tych samych stanowiskach (np. zachodniopomorskie), dysproporcja w wynagrodzeniach rzeczywiście często wpływa na decyzję o emigracji. Takie zjawiska obserwujemy jednak przede wszystkim wśród kandydatów na stanowiska liniowe (rzadziej wśród kandydatów na specjalistów i kierowników). Nie tylko kwestie finansowe, lecz także komfort pracy Podążając za rynkowymi trendami pracodawcy wdrażają więc złożone systemy motywacyjne i pakiety socjalne, które mają uatrakcyjnić ich ofertę pracy. Dofinansowują naukę, proponują karnety na zajęcia rekreacyjne i sportowe, organizują spotkania integracyjne, wewnętrzne konkursy czy akcje charytatywne, aby podnieść motywację pracowników, zwiększyć ich zaangażowanie w życie hotelu i budować silniejsze relacje z zespołem. Jednak lojalność pracowników nie jest na sprzedaż i nie można jej kupić oferując wyłącznie dodatkowe benefity socjalne. Równie ważne są mniej efektowne rozwiązania bezpośrednio wpływające na komfort pracy zespołu hotelowego. Kandydaci deklarują, że na ich motywację i zaangażowanie przekładające się na decyzję o pozostaniu w hotelu lub zmianie miejsca pracy mają wpływ nie tylko kwestie finansowe, lecz także poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji, docenienie przez dyrekcję/właściciela pracowników wyróżniających się w zakresie obsługi gości, umożliwienie im roz [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *