Od szkolenia do balu

Obecnie sala konferencyjna to nie tylko miejsce do przeprowadzania szkoleń. Klasyczny rzutnik został zastąpiony nowoczesnymi urządzeniami interaktywnymi, a proste systemy nagłośnieniowe zmieniają się w doskonałe systemy dźwięku przestrzennego.



Wykorzystanie takiej sali rozpoczyna się od organizacji szkolenia, a granicę możliwości ustalają klienci, z listą swoich oczekiwań, włącznie z dużą salą balową czy halą, do której można wjechać ciężarówką (na piętro!). Na co zwracać uwagę przy wyposażaniu sal? Na co inwestor powinien zwrócić szczególną uwagę przy wyposażaniu sal konferencyjnych w meble, aby cieszyły się one potem zainteresowaniem firm, które poszukiwać będą miejsc do zorganizowania swoich imprez? Wbrew pozorom, temat wyposażenia sal konferencyjnych jest dużym wyzwaniem dla hotelarza, tym bardziej, że sale konferencyjne odgrywają coraz większą rolę w kontekście dywersyfikacji produktów hotelowych. Podstawowymi aspektami decydującymi o powodzeniu operacji wyposażenia sali w meble jest skonfrontowanie trzech głównych czynników.

Należy sobie odpowiedzieć na pytania:
- na jaką liczbę osób potrzebujemy meble,
- ile mamy czasu na ich zakup,
- jaki budżet chcemy przeznaczyć na jego realizację.

Wariantów odpowiedzii jest wiele, a każdy z nich można inaczej rozwiązać. O ile z ustaleniem prawidłowej liczby osób nie ma zbyt wiele problemów, bo rozstrzygane jest to (a przynajmniej powinno być) na etapie projektu architektonicznego, to przy terminie zakupu często pojawiają się różne przeszkody, co powoduje, że jest on spychany na ostatnią chwilę. Duże firmy wyposażające sale konferencyjnym mają na stanach magazynowych odpowiedni zapas krzeseł z serii standardowej i w uniwersalnych kolorach, co wystarcza by realizować każde zamówienia od ręki. Ale jeśli inwestor ma odpowiedni zapas czasu, może np. skonfigurować własne modele krzesła na podstawie wzorników. Indywidualny projekt może korzystnie wpłynąć na odbiór sali przez korzystających z niej klientów korporacyjnych, wpływając na decyzję o wyborze danego hotelu. Obecnie hotelarze mogą wybierać spośród różnych kształtów krzesła, np. z oparciem owalnym, szpiczastym czy prostokątnym, na stelażach o różnym przekroju profilu, w szerokiej palecie kolorów malowań oraz wśród setek tkanin. Co ważne, nawet w przypadku takich zamówień inwestorzy nie dopłacają pieniędzy za własny model krzesła, gdyż ceny modeli na zamówienie są obecnie takie jak tych ze standardowej oferty.

Co zatem wpływa cenę krzesła?

Oczywiście komponenty użyte do jego produkcji. Różnorodne tapicerki, od klasycznych tkanin tapicerskich, przez zamsz, ekoskórę do syntetycznych powłok w stylu disco, wpływają najbardziej na cenę krzesła. Nie oznacza to jednak, że hotele skazane są na wszechobecne bordo. W ramach kontaktu z dostawcami warto spytać handlowca, jakie tkaniny może zaoferować i jak wpłynie to na ostateczną cenę.

Co zyskuje popularność?

Ostatnio popularne jest profilowanie siedzisk i oparć. Poza zwiększoną wygodą użytkowania, profilowanie zwiększa atrakcyjność wizualną krzesła. Dokładając oryginalny haft na oparciu oraz tłoczone logo czy nazwę obiektu na nodze krzesła otrzymuje się krzesło, które w pełni nawiązuje do identyfikacji wizualnej obiektu, podnosząc jego rangę. W ramach nowych trendów wprowadziliśmy w tym roku rozwiązania dotyczące łączenia krzeseł w rzędy. Proponujemy łącznik wykonany z metalu, który jest na [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Jarosław Kołodziejczyk

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *